Απο την συγκεντρωση αλληλεγγυης στην Κοινοτητα των Κατειλημμενων Προσφυγικων (16/5)

16/5, Ημέρα δράσης και αλληλεγγύης στην Κοινότητα των Κατειλημμένων Προσφυγικών

Ως Οριζόντια Κίνηση παρευρεθήκαμε και αναρτήσαμε πανό αλληλεγγύης στην μικροφωνική συγκέντρωση που καλέστηκε από την Ανοιχτή Συνέλευση Αλληλεγγύης και άλλες ομάδες/συλλογικότητες και καταλήψεις του α/α κινήματος στο πάρκο πάνω από το Άγαλμα Βενιζέλου

Να ζήσουμε σε ελεύθερες γειτονιές
Αυτο-οργάνωσης και αλληλεγγύης
Κάτω τα χέρια από τα Προσφυγικά

Νίκη στην Απεργία πείνας του Αριστοτέλη Χαντζή (από 5/2) και της Suzon Doppagne (από 1/5)

Άμεση ικανοποίηση των αιτημάτων του συλλογικού αγώνα της Κοινότητας των Κατειλημμένων Προσφυγικών

78 Χρονια από την Νακμπα: Η Παλαιστινη συνεχιζει να αντιστεκεται – Καλεσμα για Σαββατο 16/5

78 Χρόνια από την Νάκμπα: Η Παλαιστίνη συνεχίζει να αντιστέκεται

Πορεία: Σάββατο 16/5, 12:00, Άγαλμα Βενιζέλου

78 χρόνια μετά την Νάκμπα το Σιωνιστικό κράτος-δολοφόνος του Ισραήλ συνεχίζει να δολοφονεί καθημερινά τον Παλαιστινιακό λαό. Η γενοκτονία αυτή δεν ξεκίνησε πριν δυόμιση χρόνια. Η Νάκμπα του 1948, ο  βίαιος εκτοπισμός εκατοντάδων χιλιάδων Παλαιστινίων από τις εστίες  τους, ήταν η αρχή μιας ιστορίας βίας, θανάτου και καταπίεσης, η οποία  ωστόσο έχει αντιμετωπίσει την αντίσταση του Παλαιστινιακού λαού. Μια  αντίσταση που έλαβε διαχρονικά πολλές και διαφορετικές μορφές και  περιεχόμενα.

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, η κατάσταση έχει φτάσει στο αποκορύφωμά  της. Μετά την ολοκληρωτική ισοπέδωση της Γάζας από το Ισραηλινό Κράτος,  με την ανοχή και την συνέργεια της Δύσης – και φυσικά του Ελληνικού  Κράτους- που όμως δεν έκαμψε την αντίσταση των Παλαιστινίων, το επόμενο  στάδιο φαίνεται να είναι η μετατροπή της περιοχής σε “πολυτελές  τουριστικό θέρετρο”, όπως είχε δηλώσει από πέρσι ακόμη ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, προφανώς χωρίς να υπολογίζει την θέληση των κατοίκων της.

Το ελεύθερο που έχει δοθεί στο Ισραήλ από την Δύση να πράττει οτιδήποτε  θεωρεί πως εξυπηρετεί τον σκοπό της πλήρους εξόντωσης των Παλαιστινίων  —και μάλιστα εναντίον του οποιουδήποτε αντιστέκεται στην γενοκτονία-  έγινε πιο ξεκάθαρο από ποτέ  με τις επιθέσεις στις αποστολές ανθρωπιστικής βοήθειας και σπασίματος  του αποκλεισμού στην Γάζα, όπως το Global Sumud Flotilla  και το March  to Gaza. Οι Σιωνιστές φαίνεται πως έχουν πλέον λάβει το άτυπο “δικαίωμα”  να κάνουν πειρατικές επεμβάσεις σε πλοία που βρίσκονται ακόμη και έξω  από τα χωρικά τους ύδατα, να απάγουν αλληλέγγυους/ες, να τους/τις  βασανίζουν και να τους/τις φυλακίζουν για ημέρες, μόνο και μόνο επειδή  θέλησαν να σπάσουν την απαγόρευση παροχής βοήθειας προς την Γάζα. Το  τελευταίο τέτοιο περιστατικό μάλιστα συνέβη ανοιχτά των Κυθήρων, με το  Ελληνικό Λιμενικό όχι μόνο να μην παρεμβαίνει για να αποτρέψει την  πειρατεία – απαγωγή, αλλά να “επιβλέπει” από απόσταση, επιβεβαιώνοντας  την πλήρη εξάρτηση του Ελληνικού Κράτους από τον άξονα ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-Ισραήλ, που έχει φτάσει πλέον σε επίπεδα ξεκάθαρης και αδιαπραγμάτευτης υπακοής.

Ζούμε και πάλι την εποχή των αέναων πολεμικών συγκρούσεων που προκαλούν το Κεφάλαιο, τα καπιταλιστικά κράτη, οι εθνικισμοί, ο ιμπεριαλισμός. Από την Παλαιστίνη και την ευρύτερη Μέση Ανατολή, την επίθεση των ΗΠΑ στο Ιράν και του Ισραήλ στον Λίβανο, μέχρι τον Ρώσο-Ουκρανικό Πόλεμο. Από την επέμβαση των ΗΠΑ στην Βενεζουέλα και τις απειλές τους προς την  Κούβα, μέχρι τις σφαγές στο Σουδάν και σε άλλες γωνιές της Αφρικής.

Οι  αναρχικοί, οι διεθνιστές και το ταξικό επαναστατικό κίνημα πρέπει να  έχουν ως κύριο σκοπό τους το σταμάτημα της γενοκτονίας στην Παλαιστίνη, αλλά και το σαμποτάρισμα κάθε ιμπεριαλιστικού πολέμου. Όχι απλά με μια  φιλελεύθερη, πασιφιστική λογική που θα διατηρεί ακέραιες τις  προϋπάρχουσες εκμεταλλευτικές σχέσεις ή θα επιφέρει την αναδιανομή τους,  αλλά με σκοπό την μετατροπή του πολέμου σε κοινωνική επανάσταση. Μέσω  της συναδέλφωσης των λαών, οι καταπιεσμένοι/ες και οι  εκμεταλλευόμενοι/ες να στρέψουν τα όπλα τους προς τους ταξικούς τους εχθρούς στο εσωτερικό των χωρών τους.

Στην ιδιαίτερη περίπτωση της γενοκτονίας στην Παλαιστίνη, άμεσος στόχος  πρέπει είναι το σαμποτάρισμα της πολεμικής μηχανής του Ισραηλινού  Κράτους, το τσάκισμα του Σιωνισμού, η λήξη της κατοχής στην Γάζα, αλλά και την Δυτικη Όχθη και η καλλιέργεια της διεθνιστικής αλληλεγγύης ανάμεσα στους λαούς της περιοχής απέναντι στους καταπιεστές τους, με  ορίζοντα την επαναστατική προοπτική.

Για να συμβούν όλα τα παραπάνω θα πρέπει το επαναστατικό, διεθνιστικό κίνημα να στραφεί ενάντια στους ντόπιους καπιταλιστές και τις  κυβερνήσεις των κρατών, στο εσωτερικό της κάθε μιας χώρας. Ενάντια στα  κράτη και τους καπιταλιστές που διεξάγουν ή στηρίζουν τους πολέμους και  κερδίζουν από αυτούς σε οικονομικά και πολιτικά οφέλη. Στο εσωτερικό του Ελληνικού Κράτους, θα πρέπει να δομήσουμε ένα πλατύ  αντιπολεμικό μέτωπο με κύριο στόχο το σαμποτάρισμα της συμμετοχής της  Ελλάδας στον κάθε πόλεμο και στην γενοκτονία στην Παλαιστίνη. Μια  συμμετοχή που μέχρι στιγμής πραγματοποιείται με την παροχή όπλων  (πυραυλικά συστήματα σε Αραβικές χώρες), την χρήση των βάσεων του ΝΑΤΟ ή  την άμεση εμπλοκή με στρατιωτικές δυνάμεις (πχ με φρεγάτες που  στηρίζουν τις Ισραηλινές και Αμερικανικές δυνάμεις). Έτσι, η εργατική  τάξη μπορεί και πρέπει να παίξει κομβικό ρόλο στο σαμποτάρισμα και το σταμάτημα του πολέμου και την ήττα των καπιταλιστικών, ιμπεριαλιστικών  σχεδίων, μέσα από την ίδια της την κομβική θέση στο οικονομικό σύστημα:  Στα εργοστάσια, στα λιμάνια, στα ερευνητικά κέντρα της πολεμικής  βιομηχανίας.

Κάθε στιγμή, μέχρι το σταμάτημα της γενοκτονίας, να μην σταματήσουμε να μιλάμε για την Παλαιστίνη και να εκφράσουμε την αλληλεγγύη μας σε κάθε λαό που δέχεται την καταπίεση και την εκμετάλλευση, μέσω των πολεμικών  διακρατικών συγκρούσεων.

ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΎΜΕ ΣΤΟΝ ΠΌΛΕΜΟ ΚΑΙ ΝΑ ΣΑΜΠΟΤΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΔΉΠΟΤΕ  ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΚΡΑΤΟΥΣ

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΉΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΓΑΖΑ

ΝΑ ΗΤΤΗΘΕΊ Η ΠΟΛΕΜΙΚΉ ΜΗΧΑΝΉ ΤΟΥ ΙΣΡΑΉΛ

ΓΙΑ ΈΝΑΝ ΚΌΣΜΟ ΙΣΟΤΗΤΑΣ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, ΧΩΡΙΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ, ΣΎΝΟΡΑ  ΚΑΙ ΚΡΆΤΗ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΑΝΆΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΡΧΊΑ

(Σχηματίζουμε κοινό μπλοκ με τους συντρόφους και τις συντρόφισσες της Ελευθεριακής Πρωτοβουλίας Θεσσαλονίκης, της Αναρχικής Ομάδας Πυρανθός και της Libertatia – συλλογικότητα για τον ελευθεριακό κομμουνισμό)

Οριζόντια Κίνηση – Για την Αναρχία και τον Ελευθεριακό Κομμουνισμό

Bar οικονομικης ενισχυσης της ομαδας & transfem hip hop dj set στο Ovradera

Αυτή την Τρίτη 12/5, από τις 9μμ, στο πολιτικό μας σπίτι, το Κοινωνικό Κέντρο Ovradera, διοργανώνουμε Bar οικονομικής ενίσχυσης με international (not just) transfem hip hop / rap μουσικές επιλογές by Selini

Όπως πάντα, στον χώρο θα υπάρχει το πολιτικό υλικό της ομάδας (κείμενα, μπροσούρες θέσεων, αυτοκόλλητα κλπ) για όποιο άτομο ενδιαφέρεται να γνωρίσει την δράση μας και να οργανωθεί μαζί μας.

(ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑΣ) Ρεμπετικο Γλεντι οικονομικης ενισχυσης για δικαστικα εξοδα με τους Χασουρηδες (8/5)

Αυτή την Παρασκευή 8/5, από τις 20:00,  διοργανώνουμε μαζί με αλληλέγγυους/ες συντρόφους/ισσες Ρεμπέτικο Γλέντι οικονομικής ενίσχυσης με τους Χασούρηδες.

TO ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ OVRADERA ΛΟΓΩ ΚΑΙΡΟΥ.

Τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν θα δοθούν στην κάλυψη δικαστικών εξόδων μέλους της ομάδας μας.

*Στον χώρο θα υπάρχει υλικό της ομάδας μας (έντυπα, αυτοκόλλητα κλπ)

 

Αφισα και Καλεσμα στην Απεργία της Εργατικης Πρωτομαγιας

ΖΗΤΩ Η ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Την Πρωτομαγιά η παγκόσμια εργατική τάξη τιμά τους νεκρούς του ταξικού πολέμου, πιάνει το νήμα από τις μάχες του παρελθόντος και το ξετυλίγει στο σήμερα, στον αγώνα για την ταξική και κοινωνική χειραφέτηση, για έναν κόσμο χωρίς καταπίεση και εκμετάλλευση.
Την ημέρα αυτή, όλοι/ες οι εργαζόμενοι/ές μνημονεύουμε και τιμούμε τους αναρχικούς αγωνιστές εργάτες στο Σικάγο του 1886, που έδωσαν την ζωή τους για να κατακτήσει η τάξη μας καλύτερες και πιο αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και ζωής, με κύριο αίτημα της εποχής το 8ωρο.

Στην πόλη μας την Θεσσαλονίκη, τιμούμε επίσης την μεγάλη εργατική εξέγερση του Μάη του 1936, η οποία πνίγηκε στο αίμα από το φασιστικό Μεταξικό καθεστώς, που, όπως και κάθε πολιτική εξουσία στην ιστορία, δημοκρατική ή απολυταρχική, έδρασε στην υπηρεσία των συμφερόντων του Κεφαλαίου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι 140 χρόνια μετά από τα γεγονότα του Σικάγο και 90 από αυτά της Θεσσαλονίκης, καλούμαστε ακόμη να διεκδικούμε τα αυτονόητα, αφού κάθε νέος αντεργατικός νόμος που ψηφίζουν οι κυβερνήσεις κάθε απόχρωσης έρχεται να ξηλώσει λίγο-λίγο τις κατακτήσεις ενός ολόκληρου αιώνα.

Το 8ωρο, που κερδήθηκε με αίμα, θα έπρεπε σήμερα να θεωρείται παρωχημένο αίτημα, λόγω της ανάπτυξης της διαθέσιμης τεχνολογίας που μπορεί να μειώσει ριζικά τον χρόνο εργασίας. Ωστόσο, ακόμη και αυτό μοιάζει πλέον με ειδυλλιακή κατάσταση, αφού η νομοθέτηση του 13ωρου, σε συνδυασμό με την αυξημένη ανεργία και την επισφάλεια, εξαναγκάζει τους/τις εργάτ(ρι)ες στην απόλυτη εξουθένωση, προκειμένου να είναι αρκετά παραγωγικοί/ες για τα αφεντικά, εφόσον είναι ανά πάσα στιγμή αναλώσιμοι/ες. Οι “ευέλικτες” σχέσεις εργασίας επιτείνουν την εκμετάλλευση και η επίθεση στον συνδικαλισμό και την απεργία νομοθετείται μεθοδικά, ώστε οι εργαζόμενοι/ες να κρατιούνται διαιρεμένοι/ες και αδύναμοι/ες.

Ταυτόχρονα, οι εργοδοτικές δολοφονίες στα εργασιακά κάτεργα, που βαφτίζονται “ατυχήματα”, έχουν γίνει καθημερινότητα: Το 2025, με βάση τις πιο μετριοπαθείς εκτιμήσεις, ξεπεράσαμε τους 200 θανάτους σε εργασιακούς χώρους, ενώ η φετινή χρονιά ξεκίνησε με το μεγάλο εργοδοτικό έγκλημα στα Τρίκαλα, την δολοφονία 5 εργατριών στην βιομηχανία Βιολάντα. Και η λίστα των νεκρών αυξάνεται καθημερινά, με αποκλειστική ευθύνη των εργοδοτών, που για να γλιτώσουν λίγα ευρώ, παραβλέπουν βασικά μέτρα εργασιακής ασφάλειας.

Ως αναρχικοί/ες, μέλη της ευρύτερης εργατικής τάξης κι εμείς, πιστεύουμε πως αυτή η κατάσταση οφείλει και μπορεί να ανατραπεί. Αυτό όμως μπορεί να συμβεί μόνο από τους/τις ίδιους/ες τους/τις εργαζόμενους/ες και από κανέναν σωτήρα, καμία κυβέρνηση, κανένα κόμμα. Καλούμε όλους τους ανθρώπους της τάξης μας να οργανωθούν στους χώρους της δουλειάς τους, στα σωματεία τους, σε εργατικές πρωτοβουλίες. Να προωθήσουν στο εσωτερικό τους συμμετοχικές διαδικασίες στην βάση και να σπάσουν οποιαδήποτε γραφειοκρατία ή ιεραρχία, να διαλύσουν οποιαδήποτε φιλοεργοδοτική λογική. Να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους.

Τους καλούμε επίσης να πυκνώσουν τις γραμμές του οργανωμένου αναρχικού κινήματος και τον συνολικότερο αγώνα ενάντια σε κάθε καταπίεση και εκμετάλλευση. Τον αγώνα για μια κοινωνία ισότητας, ελευθερίας, αλληλεγγύης: την Αναρχία, τον Ελευθεριακό Κομμουνισμό.

Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε το εξής: Σήμερα, την εποχή των γενικευμένων διακρατικών πολεμικών συγκρούσεων, των ιμπεριαλιστικών επιδρομών και της γενοκτονίας που συνεχίζει να συντελείται στην Παλαιστίνη, στα οποία το Ελληνικό Κράτος παίζει ενεργό ρόλο, οι οργανωμένοι/ές εργαζόμενοι/ές έχουν την δύναμη να μπλοκάρουν τις πολεμικές μηχανές του θανάτου. Καθώς αυτοί/ες που την πληρώνουν στους πολέμους είναι πάντα οι φτωχοί/ες, από την ίδια τους την θέση στην παραγωγική αλυσίδα μπορούν και πρέπει να σαμποτάρουν την πολεμική βιομηχανία: Στα λιμάνια, στα εργοστάσια, στα εργαστήρια ερευνών. Να μην γίνουμε κρέας για τις οβίδες τους!

Όλοι/ες στις διαδηλώσεις για την Εργατική Πρωτομαγιά

Στηρίζουμε τα μπλοκ των Σωματείων Βάσης και των Ταξικών Πρωτοβουλιών

Καμάρα 10.30πμ

🏴 Οριζόντια Κίνηση – Για την Αναρχία και τον Ελευθεριακό Κομμουνισμό🚩

Δρασεις ενοψει της Εργατικης Πρωτομαγιας

Τις ημέρες πριν την Εργατική Πρωτομαγιά προχωρήσαμε σε προπαγανδιστικές δράσεις για την γνωστοποίηση των απεργιακών κινητοποιήσεων.

H πρώτη δράση αφορούσε μαζικό μοίρασμα κειμένων σε καταστήματα και λοιπούς εργασιακούς  χώρους στο κέντρο της πόλης, από κοινού  με τους συντρόφους και τις συντρόφισσες της Ελευθεριακής Πρωτοβουλίας Θεσσαλονίκης και της Αναρχικής Ομάδας Πυρανθός.

Ακολουθεί το κοινό κείμενο που μοιράστηκε:
“ΖΗΤΩ Η ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ
Την Πρωτομαγιά η παγκόσμια εργατική τάξη τιμά τους νεκρούς του ταξικού πολέμου, πιάνει το νήμα από τις μάχες του παρελθόντος και το ξετυλίγει στο σήμερα, στον αγώνα για την ταξική και κοινωνική χειραφέτηση, για έναν κόσμο χωρίς καταπίεση και εκμετάλλευση.
Την ημέρα αυτή, όλοι/ες οι εργαζόμενοι/ές μνημονεύουμε και τιμούμε τους αναρχικούς αγωνιστές εργάτες στο Σικάγο του 1886, που έδωσαν την ζωή τους για να κατακτήσει η τάξη μας καλύτερες και πιο αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και ζωής, με κύριο αίτημα της εποχής το 8ωρο.

Στην πόλη μας την Θεσσαλονίκη, τιμούμε επίσης την μεγάλη εργατική εξέγερση του Μάη του 1936, η οποία πνίγηκε στο αίμα από το φασιστικό Μεταξικό καθεστώς, που, όπως και κάθε πολιτική εξουσία στην ιστορία, δημοκρατική ή απολυταρχική, έδρασε στην υπηρεσία των συμφερόντων του Κεφαλαίου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι 140 χρόνια μετά από τα γεγονότα του Σικάγο και 90 από αυτά της Θεσσαλονίκης, καλούμαστε ακόμη να διεκδικούμε τα αυτονόητα, αφού κάθε νέος αντεργατικός νόμος που ψηφίζουν οι κυβερνήσεις κάθε απόχρωσης έρχεται να ξυλώσει λίγο-λίγο τις κατακτήσεις ενός ολόκληρου αιώνα.

Το 8ωρο, που κερδήθηκε με αίμα, θα έπρεπε σήμερα να θεωρείται παρωχημένο αίτημα, λόγω της ανάπτυξης της διαθέσιμης τεχνολογίας που μπορεί να μειώσει ριζικά τον χρόνο εργασίας.

Ωστόσο, ακόμη και αυτό μοιάζει πλέον με ειδυλλιακή κατάσταση, αφού η νομοθέτηση του 13ωρου, σε συνδιασμό με την αυξημένη ανεργία και την επισφάλεια, εξαναγκάζει τους/τις εργάτ(ρι)ες στην απόλυτη εξουθένωση, προκειμένου να είναι αρκετά παραγωγικοί/ες για τα αφεντικά, εφόσον είναι ανά πάσα στιγμή αναλώσιμοι/ες. Οι “ευέλικτες” σχέσεις εργασίας επιτείνουν την εκμετάλλευση και η επίθεση στον συνδικαλισμό και την απεργία νομοθετείται μεθοδικά, ώστε οι εργαζόμενοι/ες να κρατιούνται διαιρεμένοι/ες και αδύναμοι/ες.

Ταυτόχρονα, οι εργοδοτικές δολοφονίες στα εργασιακά κάτεργα, που βαφτίζονται “ατυχήματα”, έχουν γίνει καθημερινότητα: Το 2025, με βάση τις πιο μετριοπαθείς εκτιμήσεις, ξεπεράσαμε τους 200 θανάτους σε εργασιακούς χώρους, ενώ η φετινή χρονιά ξεκίνησε με το μεγάλο εργοδοτικό έγκλημα στα Τρίκαλα, την δολοφονία 5 εργατριών στην βιομηχανία Βιολάντα. Και η λίστα των νεκρών αυξάνεται καθημερινά, με αποκλειστική ευθύνη των εργοδοτών, που για να γλιτώσουν λίγα ευρώ, παραβλέπουν βασικά μέτρα εργασιακής ασφάλειας.

Ως αναρχικοί/ες, μέλη της ευρύτερης εργατικής τάξης κι εμείς, πιστεύουμε πως αυτή η κατάσταση οφείλει και μπορεί να ανατραπεί. Αυτό όμως μπορεί να συμβεί μόνο από τους/τις ίδιους/ες τους/τις εργαζόμενους/ες και από κανέναν σωτήρα, καμία κυβέρνηση, κανένα κόμμα. Καλούμε όλους τους ανθρώπους της τάξης μας να οργανωθούν στους χώρους της δουλειάς τους, στα σωματεία τους, σε εργατικές πρωτοβουλίες. Να προωθήσουν στο εσωτερικό τους συμμετοχικές διαδικασίες στην βάση και να σπάσουν οποιαδήποτε γραφειοκρατία ή ιεραρχία, να διαλύσουν οποιαδήποτε φιλοεργοδοτική λογική. Να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους.
Τους καλούμε επίσης να πυκνώσουν τις γραμμές του οργανωμένου αναρχικού κινήματος και τον συνολικότερο αγώνα ενάντια σε κάθε καταπίεση και εκμετάλλευση. Τον αγώνα για μια κοινωνία ισότητας, ελευθερίας, αλληλεγγύης: την Αναρχία, τον Ελευθεριακό Κομμουνισμό.

Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε το εξής: Σήμερα, την εποχή των γενικευμένων διακρατικών πολεμικών συγκρούσεων, των ιμπεριαλιστικών επιδρομών και της γενοκτονίας που συνεχίζει να συντελείται στην Παλαιστίνη, στα οποία το Ελληνικό Κράτος παίζει ενεργό ρόλο, οι οργανωμένοι/ές εργαζόμενοι/ές έχουν την δύναμη να μπλοκάρουν τις πολεμικές μηχανές του θανάτου. Καθώς αυτοί/ες που την πληρώνουν στους πολέμους είναι πάντα οι φτωχοί/ες, από την ίδια τους την θέση στην παραγωγική αλυσίδα μπορούν και πρέπει να σαμποτάρουν την πολεμική βιομηχανία: Στα λιμάνια, στα εργοστάσια, στα εργαστήρια ερευνών. Να μην γίνουμε κρέας για τις οβίδες τους!

Όλοι/ες στις διαδηλώσεις για την Εργατική Πρωτομαγιά
Στηρίζουμε το μπλοκ των Σωματείων Βάσης και των Ταξικών Πρωτοβουλιών
Καμάρα 10.30πμ”

 

H δεύτερη δράση αφορούσε την ανάρτηση δεκάδων γιγαντοαφισών – πλότερ σε διάφορα σημεία του Κέντρου, αλλά και στα Ανατολικά, από κοινού με τους συντρόφους και τις συντρόφισσες της Ελευθεριακής Πρωτοβουλίας Θεσσαλονίκης, της Αναρχικής Ομάδας Πυρανθός και της Libertatia, συλλογικότητα για τον ελευθεριακό κομμουνισμό.

Αμφότερες οι δράσεις καλούν σε στήριξη του απεργιακού μπλοκ των Σωματείων Βάσης και των Ταξικών Πρωτοβουλιών Βάσης στην Καμάρα, 10.30

Ζήτω η Εργατική Πρωτομαγιά

Ζήτω το Παγκόσμιο Προλεταριάτο

Καλεσμα στα δικαστηρια Θεσσαλονικης (23/4) για τους 2 διωκομενους της επιθεσης στην Μητροπολη

❗Να ρίχνεις χρώμα στο μαύρο σκοτάδι της αντίδρασης δεν είναι έγκλημα!

Αλληλεγγύη στους δυο συντρόφους που διώκονται για την επίθεση στην Μητρόπολη Θεσσαλονίκης (19/2/2020)

Συγκέντρωση στα Δικαστήρια Θεσσαλονίκης, Πέμπτη 23/4, 9πμ

Στις 19 Φλεβάρη 2020 πραγματοποιήθηκε από την Ελευθεριακή Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης παρέμβαση με χρώματα, συνθήματα και τρικάκια στο κτήριο της Μητρόπολης Θεσσαλονίκης και σε προτομές τέως μητροπολιτών που βρίσκονται στον περίβολο.

Η παρέμβαση είχε πραγματοποιηθεί ως αντίδραση στην διοργάνωση σκοταδιστικών συνεδρίων και συνάξεων την περίοδο εκείνη από διάφορες θρησκευτικές – φασιστικές – φονταμενταλιστικές οργανώσεις, και πιο συγκεκριμένα σε αντίστοιχο συνέδριο που είχε διεξαχθεί στο Βελλίδιο λίγες ημέρες πριν, υπό τις επίσημες ευλογίες της Μητρόπολης Θεσσαλονίκης. Το περιεχόμενο αυτού του συνεδρίου ήταν ένα μείγμα ρατσισμού, εθνικισμού, θρησκευτικού φονταμενταλισμού, αντιμεταναστευτικού οχετού και μισογυνισμού. Η κλασική δηλαδή συνταγή του ελληνικού φασιστομπλόκ διαχρονικά.

Λίγη ώρα μετά την παρέμβαση ακολούθησε η σύλληψη δύο συντρόφων και τους αποδόθηκαν αυθαίρετα οι κατηγορίες της φθοράς ξένης περιουσίας και της προσβολής συμβόλων ιερής σημασίας, καθώς και της απείθειας (λόγω άρνησης των συλληφθέντων να συμμετέχουν στη διαδικασία της σήμανσης). Οι σύντροφοι καταδικάστηκαν πρωτόδικα σε 8 μήνες φυλάκιση για την πράξη φθοράς ξένης ιδιοκτησίας αντικειμένων που χρησιμεύουν σε κοινό όφελος και 3 μήνες για την πράξη της διατάραξης της κοινής ειρήνης, με τριετή αναστολή και για τις δύο κατηγορίες.

Το εφετείο της δικής των δύο συντρόφων αναμένεται να πραγματοποιηθεί αυτή την Πέμπτη 23/4 στα δικαστήρια Θεσσαλονίκης.

Από μεριάς μας, έχουμε εκφράσει επανειλημμένα την ανάγκη να αντιταχθούμε συλλογικά, σαν κίνημα και σαν τάξη, στην απόπειρα εξάπλωσης του κοινωνικού εκφασισμού. Γνωρίζουμε καλά πως ο φασισμός δεν εκφράζεται μόνο από συγκεκριμένες γκρούπες και οργανώσεις όπως η ΧΑ ή τα διάφορα δήθεν “αυτόνομα” παρακλάδια της και δεν φέρει πάντα σβάστικες στα λάβαρά του. Ο κοινωνικός εκφασισμός εκπορεύεται από τα πάνω, από το Κράτος και το Κεφάλαιο, με σκοπό την διαίρεση της κοινωνίας και της εργατικής τάξης με βάση την εθνικότητα, την θρησκεία, το φύλο κλπ, με απώτερο σκοπό την αποδυνάμωση των αντιστάσεων των καταπιεσμένων και των εκμεταλλευόμενων, ώστε να είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμοι και εκμεταλλεύσιμοι.

Κομβικό ρόλο σε αυτό το έργο στην χώρα μας παίζει διαχρονικά η Εκκλησία, η οποία, μακριά από το να αποτελεί “φορέα αγάπης και αλληλεγγύης”, όπως ισχυρίζεται, αντίθετα προωθεί τα πιο συντηρητικά και μισαλλόδοξα αντανακλαστικά στην κοινωνία. Η Μητρόπολη Θεσσαλονίκης πιο συγκεκριμένα, έχει υπάρξει ένας από τους πιο κύριους εκφραστές του αντιδραστικού ελληνορθόδοξου φονταμενταλισμού στην χώρα, συμμαχώντας διαχρονικά με τα χειρότερα ακροδεξιά στοιχεία, στην πορεία μετατροπής της πόλης από πολυεθνικό και πολυπολιτισμικό αμάλγαμα σε κέντρο του συντηρητισμού πανελλαδικά. Δεν θα ξεχάσουμε άλλωστε τον ρόλο της κατά την περίοδο της Συμφωνίας των Πρεσπών, όπου κινητοποιούσε, ως επίσημος φορέας εθνικιστικής προπαγάνδας, ολόκληρο τον βόθρο της παρικμασμένης λούμπεν ακροδεξιάς της Βορείου Ελλάδας.

Επιπλέον, η Εκκλησία παίζει σημαντικό ρόλο στην διαιώνιση της πατριαρχικής εξουσίας, του σεξισμού και του μισογυνισμού. Προωθεί την αντίληψη ότι οποιοσδήποτε άλλος, εκτός από τις ίδιες τις γυναίκες και τις θηλυκότητες, μπορεί να κάνει κουμάντο στο σώμα τους: Οι άνδρες, το κράτος, η θρησκεία. Σε εναρμόνιση με την παγκόσμια αντίδραση, φέρνει στο προσκήνιο το ζήτημα της απαγόρευσης των αμβλώσεων και ταυτόχρονα επιτίθεται στην LGBTQI+ κοινότητα ως τον κακό δαίμονα που “θα διαφθείρει την νεολαία”.

Η πρακτική και μαχητική αντίδραση στην εμφάνιση και τηn εξάπλωση όλων των παραπάνω αηδιαστικών σκοταδιστικών ιδεολογημάτων και φυσικά στους επίσημους φορείς που τα προωθούν, όπως η οργανωμένη εκκλησία (και φυσικά η Μητρόπολη Θεσσαλονίκης) , είναι καθήκον κάθε ανθρώπου που αγωνίζεται για έναν καλύτερο, πιο δίκαιο και ελεύθερο κόσμο. Ως τέτοια πράξη αντίδρασης και ανταπάντησης στον σκοταδισμό πρέπει να αντιμετωπιστεί και η δράση που πραγματοποίησαν οι σύντροφοι/ισσες της ΕΠΘ. Και ως τέτοια θα την υπερασπιστούμε.

✊🏼Αλληλεγγύη στους δυο διωκόμενους συντρόφους για την επίθεση με μπογιές και σπρέι στην Μητρόπολη Θεσσαλονίκης

👉Συγκέντρωση αλληλεγγύης στα δικαστήρια Θεσσαλονίκης, Πέμπτη 23/4, 9.00 πμ

Απο την προβολη του ντοκιμαντερ “Nae Pasaran” στο Κοινωνικο Κεντρο Ovradera (18/4)

Tο Σάββατο 18/4,  στο Κοινωνικό Κέντρο Ovradera, πραγματοποιήσαμε προβολή του ντοκιμαντέρ “Nae Pasaran” (2018, ’96).

Λίγα λόγια για την υπόθεση του Ντοκιμαντέρ:

Είμαστε στα 1974 και στην Χιλή κυριαρχεί το βάρβαρο δικτατορικό καθεστώς του Αουγκούστο Πινοσέτ, το οποίο είχε πρόσφατα ανατρέψει τον δημοκρατικά εκλεγμένο σοσιαλιστή πρωθυπουργό Σαλβαδόρ Αλιέντε, με την υποστήριξη των μυστικών υπηρεσιών των ΗΠΑ. Το καθεστώς δολοφόνησε, φυλάκισε και “εξαφάνισε” χιλιάδες αριστερούς, κομμουνιστές, αναρχικούς και συνδικαλιστές αγωνιστές.

Στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, στην Σκωτία, μια ομάδα εργαζομένων στο εργοστάσιο της Rolls-Royce, το οποίο επισκευάζει και προμηθεύει μέρη για αεροσκάφη, αντιλαμβάνεται πως τους έχει ανατεθεί η επισκευή μηχανών αεροσκαφών της Χιλιανής Αεροπορίας. Γνωρίζοντας την κατάσταση στην Χιλή, αποφασίζουν πως δεν πρόκειται να επιτελέσουν την συγκεκριμένη εργασία, μια απόφαση που στερεί για χρόνια από το δικτατορικό καθεστώς σημαντικό κομμάτι της εναέριας δύναμής του.

Μια ιστορία ταξικής και διεθνιστικής αλληλεγγύης που αποτελεί παράδειγμα στους σημερινούς καιρούς της ανόδου των ακροδεξιών καθεστώτων, της γενοκτονίας στην Γάζα και των γενικευμένων ιμπεριαλιστικών-διακρατικών πολεμικών συγκρούσεων.

αφισοκoλληση γιγαντοαφισων / πλότερ σχετικα με τις εργοδοτικες δολοφονιες

ⒶΚατά το προηγούμενο διάστημα πραγματοποιήσαμε από κοινού μαζική αφισοκόλληση γιγαντοαφισών / πλότερ στο ευρύτερο κέντρο και σε περιοχές των ανατολικών της Θεσσαλονίκης, σχετικά με το ζήτημα των εργοδοτικών δολοφονιών.

Την χρονιά που μας πέρασε, το 2025, οι καταγεγραμμένοι θάνατοι σε χώρους εργασίας ξεπέρασαν τους 201. Η φετινή χρονιά ξεκίνησε με τον ίδιο τρόπο, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τις 5 νεκρές εργάτριες στην βιομηχανία Βιολάντα στα Τρίκαλα.

Δεν είναι ατυχήματα, είναι κρατικές και καπιταλιστικές δολοφονίες. Το Κεφάλαιο ιεραρχεί τα κέρδη του πάνω από τις ζωές των εργατ(ρι)ών και το Κράτος νομοθετεί υπέρ του.

Η εκδίκηση των νεκρών θα είναι η οργάνωση των ζωντανών
Αναρχική Ομάδα Πυρανθός

Ελευθεριακή Πρωτοβουλία
Θεσσαλονίκης

Libertatia, συλλογικότητα για τον ελευθεριακό κομμουνισμό

Οριζόντια Κίνηση – Για την Αναρχία και τον Ελευθεριακό Κομμουνισμό

Απο την συμμετοχη της ομαδας μας στην αντιπολεμικη διαδηλωση 28/3

ⒶΑπό την συμμετοχή της ομάδας μας στην  αντιπολεμική διαδήλωση (28/3), όπου σχηματίσαμε κοινό μπλοκ με τους συντρόφους και τις συντρόφισσες της Ελευθεριακής Πρωτοβουλίας Θεσσαλονίκης, της Αναρχικής Ομάδας Πυρανθός και της Libertatia, συλλογικότητα για τον ελευθεριακό κομμουνισμό.

Το Ελληνικό Κράτος συμμετέχει ενεργά στον πόλεμο στην Μέση Ανατολή

Καθήκον μας να μπλοκάρουμε τον πόλεμο

Ειρήνη μεταξύ των λαών

Πόλεμος μεταξύ των τάξεων