Category Archives: Αφισες

Αντιπολεμικη Εκδηλωση στα Γιαννενα (27/6)

Αυτό το Σάββατο 27/6 η ομάδα μας θα βρεθεί στα Γιάννενα, καλεσμένη της Αναρχικής Ομάδας “A Batalha”, για μια εκδήλωση-συζήτηση επάνω στην αντιπολεμική μας μπροσούρα “Ειρήνη στις καλύβες, πόλεμος στα παλάτια”.

Θα συζητήσουμε γύρω από το ζήτημα του πολέμου και της ανάγκης για την συγκρότηση ενός κοινωνικού και ταξικού μετώπου για το σταμάτημά του.

Στις 19:00, στο Άλσος.
(Σε περίπτωση βροχής: Στο Ελευθεριακό Εργαστήρι F451, Τσακάλωφ 20)

Καλεσμα στηριξης της συγκεντρωσης για τα 3 χρονια απο το κρατικο εγκλημα στην Πυλο

Τέμπη-Χίος
ΠΥΛΟΣ
Βιολάντα-Παλαιστίνη
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΙΡΗΝΗ ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝH

Στις 14 Ιούνη του 2023 το Ελληνικό Κράτος πραγματοποίησε ίσως την μεγαλύτερη μαζική δολοφονία στην σύγχρονη ιστορία του τόπου: Ένα ακυβέρνητο καράβι με 700 και πλέον μετανάστ(ρι)ες, που ζητούσε για μέρες βοήθεια ανοιχτά της Πύλου, βυθίζεται από το Λιμενικό, παίρνοντας μαζί του στον υγρό τάφο του Αιγαίου 600+ ανθρώπους.

Οι επίσημες αρχές έκαναν τα αδύνατα δυνατά για να αποκρύψουν την αλήθεια σχετικά με τις πράξεις τους: Έπνιξαν την περιοχή στο σκοτάδι και απενεργοποίησαν τις κάμερες του σκάφους του Λιμενικού πριν την επίθεση τους, ώστε να μην υπάρχει καμία απόδειξη. Στην συνέχεια αρνήθηκαν τα πάντα και προσπάθησαν μέχρι και να παρουσιάσουν τους Λιμενικούς ως ήρωες. Ωστόσο, τα βίντεο και οι φωτογραφίες από τρίτες πηγές δεν επέτρεψαν στο κρατικό αφήγημα να αποκτήσει την οποιαδήποτε βάση: Είναι πλέον ξεκάθαρο σε όλους πως πρόκειται για καλοσχεδιασμένη κρατική δολοφονία.

Το Ναυάγιο της Πύλου είναι μεν το πιο γνωστό περιστατικό κρατικής δολοφονίας μεταναστ(ρι)ών στα ελληνικά σύνορα, δεν είναι όμως φυσικά το μοναδικό. Παρόμοια περιστατικά συνέβησαν πρόσφατα στην Χίο και την Λέσβο, ενώ η παράνομη – σύμφωνα και με το διεθνές δίκαιο- πρακτική των pushbacks αποτελεί την καθημερινή τακτική του Ελληνικού Λιμενικού. Πρόσφατα, μάλιστα, κυκλοφόρησε δημόσια μια συνέντευξη πρώην μέλους αυτού του δολοφονικού σώματος, που περιγράφει, μεταξύ άλλων, όχι απλά τις αγριότητες των πράξεων του, αλλά και την ψυχολογική προετοιμασία των ανδρών του Λιμενικού πριν από τα pushbacks, ενώ αναφέρει πως η στελέχωση αυτών των σκαφών πραγματοποιείται με σαφή ιδεολογικά κριτήρια από το Κράτος. Με λίγα λόγια, επιστρατεύονται φασίστες που δεν θα είχαν κανένα ηθικό ενδοιασμό να δολοφονήσουν μετανάστ(ρι)ες.

Όλοι/ες όσοι/ες ανήκουμε στην ευρύτερη εργατική τάξη και τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα πρέπει να αντιληφθούμε πως, στον σημερινό κόσμο που μαστίζεται από την ακραία φτώχεια, τους πολέμους και τις γενοκτονίες, η συνθήκη της μετανάστευσης μπορεί να αφορά σύντομα και εμάς τους/τις ίδιους/ες, όπως αφορούσε κάποτε τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας στις αρχές του περασμένου αιώνα ή μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το Κεφάλαιο και τα Κράτη λογαριάζουν τις ζωές των από-τα-κάτω, “ντόπιων” ή “ξένων”, πολύ λιγότερο από τα κέρδη τους. Άλλωστε, η συντριπτική πλειοψηφία των μεταναστ(ρι)ών προς την χώρα μας προέρχεται από περιοχές που η Καπιταλιστική Δύση (της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένης, μέσω της συμμετοχής της στο ΝΑΤΟ, την ΕΕ και στην συμμαχία με το Ισραήλ) έχει βυθίσει στο χάος, μέσω των συνεχών πολεμικών επεμβάσεων και της πρόκλησης εμφύλιων συρράξεων, ενώ έχει καταστρέψει τις οικονομίες τους και έχει συχνά εγκαταστήσει φιλικά προσκείμενα καθεστώτα-μαριονέτες, προκειμένου να μπορεί να εκμεταλλεύεται για λογαριασμό της τους φυσικούς πόρους των περιοχών και την πρόσβαση σε εμπορικούς δρόμους. Με λίγα λόγια, τα μεταναστευτικά κύματα είναι σχεδόν πάντα αποκλειστική ευθύνη των δυτικών καπιταλιστικών κρατών και του Κεφαλαίου και όχι φυσικά κάποιο σχέδιο “αντικατάστασης πληθυσμών”, όπως θέλουν να μας πείσουν τα τσιράκια των αφεντικών, οι φασίστες. Σε τέτοιες περιστάσεις, η συνθήκη της μετανάστευσης είναι, τις περισσότερες φορές, η μοναδική βιώσιμη λύση για χιλιάδες ανθρώπους, που τρέχουν να ξεφύγουν από την εξαθλίωση, τον πόλεμο ή/και τις πολιτικές διώξεις, ακόμη και αν αυτή ενέχει τον κίνδυνο της εν ψυχρώ δολοφονίας στα σύνορα της Ευρώπης.

Οι μετανάστ(ρι)ες είναι σάρκα από την σάρκα της τάξης μας. Η επίθεση του Κράτους και του Κεφαλαίου επάνω τους είναι επίθεση σε ολόκληρη την εργατική τάξη. Πέρα από τις μαζικές δολοφονίες στα σύνορα, ακόμη και όταν καταφέρνουν να φτάσουν στην στεριά, τους περιμένουν οι άθλιες συνθήκες διαβίωσης σε camps-κολαστήρια, όπως στην περίπτωση της Σιντικής στις Σέρρες, μιας κλειστής πλέον δομής, που φυλάσσεται από ΜΑΤ και ΟΠΚΕ, όπου οι μετανάστ(ρι)ες πρόσφατα εξεγέρθηκαν λόγω της έλλειψης ακόμη και των βασικότερων ελευθεριών και δικαιωμάτων. Ταυτόχρονα, η ρητορική της Κυβέρνησης κινείται όλο και περισσότερο προς τα ακροδεξιά, ακόμη και μέσα στην βουλή, όπου ο δήθεν “μετανοημένος” φασίστας πρώην Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Βορίδης επιδίδεται σε ανταγωνισμό απανθρωπιάς με τα μορφώματα της Ελληνικής Λύσης και της Νίκης, μιλώντας ανοιχτά πλέον για δολοφονίες μεταναστ(ρι)ών.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, η εργατική τάξη στο σύνολο της – αυτή δηλαδή που και στο εσωτερικό κάθε χώρας επηρεάζεται περισσότερο από τις επιπτώσεις των πολεμικών συγκρούσεων, μέσω της ακρίβειας και της αύξησης του κόστους ζωής- καθώς και κάθε καταπιεσμένος/η, κάθε άνθρωπος που επιθυμεί την ειρήνη ανάμεσα στους λαούς, πρέπει να απαιτήσει το άμεσο σταμάτημα των δολοφονικών pushbacks, καθώς και να συμμετάσχει στο μπλοκάρισμα κάθε διακρατικού και ιμπεριαλιστικού πολέμου, στην απεμπλοκή της Ελλάδας από κάθε πολεμική σύρραξη.

Οι εργαζόμενοι/ες, έχουμε την δύναμη, μέσα από τους χώρους εργασίας μας, οργανωμένα και μεθοδικά – ειδικά σε όσους κλάδους εμπλέκονται στα πολεμικά σχέδια – αλλά και στους δρόμους, στις γειτονιές, παντού, να γονατίσουμε τις πολεμικές μηχανές που γεννούν την προσφυγιά και τον θάνατο.

Στις ράγες των τρένων, στους εργασιακούς χώρους, στα μέτωπα των πολέμων, στα υδάτινα και χερσαία σύνορα:
ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΝ
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΩΡΑ ΤΑ PUSHBACKS
ΝΑ ΜΠΛΟΚΑΡΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΠΟΛΕΜΟ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ

Στηρίζουμε την συγκέντρωση για τα 3 χρόνια από την κρατική δολοφονία 600+ μεταναστ(ρι)ών στα ανοιχτά της Πύλο: Κυριακή 14/6, 19:00, Άγαλμα Βενιζέλου

Οριζόντια Κίνηση – Για την Αναρχία και τον Ελευθεριακό Κομμουνισμό

Συγκεντρωση αλληλεγγυης στην Κοινοτητα Κατειλημμενων Προσφυγικων (31/5, 12:00, Λευκος Πυργος)

Αλληλεγγύη στον αγώνα της Κοινότητας των Κατειλημμένων Προσφυγικών

Στηρίζουμε την συγκέντρωση αλληλεγγύης, Κυριακή 31/5, 12:00 στον Λευκό Πύργο

Νίκη στις απεργίες πείνας του Α. Χαντζή (από 5/2) και Suzon Doppagne (από 1/5)

Να ζήσουμε σε γειτονιές ελεύθερες, αυτο-οργάνωσης και αλληλεγγύης

Η ιστορία της γειτονιάς των Προσφυγικών στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας είναι  μια ιστορία αλληλεγγύης και αντίστασης. Μια γειτονιά που χτίστηκε το  1933 για να στεγάσει τις ανάγκες και τα όνειρα των Μικρασιατών, που ακόμη ένας πόλεμος μετέτρεψε σε πρόσφυγες. Μια γειτονιά που το 1944 μετατράπηκε σε αντιφασιστικό και αντάρτικο προπύργιο και οι “πληγές” από  τις σφαίρες του εθνικού στρατού και των Βρετανών είναι ακόμη ορατές στο σώμα της, στους τοίχους των κτιρίων της.

Μια γειτονιά που αφέθηκε στην τύχη της να ρημάζει από το Κράτος, που  κατάντησε πιάτσα ναρκεμπόρων, αν και απέχει μια ανάσα από την ΓΑΔΑ,  βρήκε εν τέλει νέα ζωή μέσα από τους κοινωνικούς και ταξικούς αγώνες της περιόδου των μνημονίων, όταν το 2010 μεγάλο μέρος της καταλήφθηκε, τόσο  από κόσμο του κινήματος, όσο και από ανθρώπους της τάξης μας που είχαν  ανάγκη στέγασης.

Επί 16 χρόνια, παρά τις τεράστιες δυσκολίες, η Κοινότητα των  Κατειλημμένων Προσφυγικών κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της για να  μετατρέψει τα πρώην άδεια, παρατημένα κτίρια σε μια γειτονιά αντίστασης,  αλληλεγγύης και αυτο-οργάνωσης, όπου συμβιώνουν εκατοντάδες άνθρωποι διαφόρων εθνικοτήτων, ανάμεσα τους και δεκάδες παιδιά.

Μιλώντας κάνεις για τα Προσφυγικά, θα πρέπει να αναφερθεί στις  δεκάδες δομές που δημιουργήθηκαν ώστε να καλύψουν τις ανάγκες ανθρώπων από τα πιο υποβαθμισμένα κοινωνικά στρώματα, αναφορικά με την υγεία, την  στέγαση, την φύλαξη των ανηλίκων παιδιών, την αναψυχή κλπ. Πρέπει να  αναφερθεί στις οριζόντιες διαδικασίες λήψης αποφάσεων που εμπλέκουν  ενεργά όλα τα μέλη της κοινότητας σε κάθε μία απόφαση που αφορά την  καθημερινότητα τους.

Πρέπει να αναφερθεί στην αλληλεγγύη αναμεταξύ των κατοίκων αλλά και προς άλλες ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, όπως οι συγγενείς των ασθενών  του γειτονικού αντικαρκινικού νοσοκομείου “Άγιος Σάββας”, που  αναγκάζονταν να κοιμούνται στα οχήματα τους κατά τις ημέρες των  θεραπειών των ανθρώπων τους και πλέον έχουν την δυνατότητα να  επωφεληθούν από την νέα δομή φιλοξενίας που η Κοινότητα των Κατειλημμένων Προσφυγικών δημιούργησε για να αντιμετωπίσει το σοβαρό  αυτό ζήτημα, που το Κράτος απλά αγνοούσε επιδεικτικά.

Οφείλουμε εδώ να τονίσουμε πως όλες οι δομές των Προσφυγικών είναι ανοιχτές και προσβάσιμες σε κάθε κάτοικο των γειτονικών περιοχών που έχει ανάγκη ή επιθυμεί να τις χρησιμοποιήσει ή να συμμετάσχει σε αυτές.

Αυτή είναι η κοινότητα που Κράτος και Κεφάλαιο, μέσω της Περιφέρειας Αττικής, θέλουν να διαλύσουν για να την μετατρέψουν σε ακόμη ένα φαγοπότι “ανάπλασης”. Φυσικά δεν είναι η πρώτη περίσταση που τα  Προσφυγικά δέχονται επίθεση ή απειλούνται με εκκένωση. Ωστόσο, αυτή την  φορά φαίνεται πως η ιστορία έχει πάει ένα βήμα παραπέρα, αφού έχει  εγκριθεί μια σύμβαση ύψους 15 εκατομμυρίων ευρώ για την εκκένωση και την δήθεν ανάπλαση της γειτονιάς, κάτι που σχεδιάζεται να ξεκινήσει μέσα στους επόμενους μήνες. Μάλιστα το “έργο” έχει ντυθεί και με τον μανδύα  της “κοινωνικής στέγης” και άλλων υποδομών δήθεν προς όφελος  αναξιοπαθούντων κοινωνικών ομάδων. Κάτι φυσικά που δεν μας ξεγελά, καθώς  είναι αναρίθμητα τα παραδείγματα όπου κινηματικές υποδομές εκκενώθηκαν  με παρόμοιες προφάσεις και εν τέλει αφέθηκαν να σαπίσουν. Θα αναφέρουμε  απλά και μόνο ένα που αφορά την πόλη μας: Το κτίριο της Κατάληψης Δέλτα, πρώην φοιτητικές εστίες που το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης παράτησε στην τύχη  τους, αφού ξεσπίτωσε πρώτα τους/τις φοιτητ(ρι)ες. Όσο το κτήριο τελούσε  υπό κατάληψη, από το 2007, στέγαζε δεκάδες ανθρώπους και υποδομές. Από  την εκκένωση του το 2012 και έπειτα, το κτήριο έχει μείνει να ρημάζει  επάνω στη Εγνατία, στο κέντρο της πόλης.

Είναι προφανές ότι τα Προσφυγικά αποτελούν αγκάθι στα πλευρά του κόσμου της εξουσίας και του κέρδους, καθώς αποτελούν εκτός των άλλων και  ένα ζωντανό αντιπαράδειγμα κοινωνικής αυτο-οργάνωσης, σε επίπεδο  μάλιστα ολόκληρης γειτονιάς.

Εν αναμονή της επιχειρούμενης καταστολής και εν μέσω του αγώνα  εναντίον της, στις 5/2/2026, ο σύντροφος Αριστοτέλης Χαντζής, κάτοικος  της γειτονιάς και μέλος της Κοινότητας των Κατειλημμένων Προσφυγικών, ξεκίνησε απεργία πείνας μέχρι θανάτου. Η υγεία του συντρόφου βρίσκεται πλέον σε άμεσο κίνδυνο, σύμφωνα και με την ενημέρωση των γιατρών. Από τις 1/5/2026 σε απεργία πείνας μέχρι θανάτου βρίσκεται και η συντρόφισσα Suzon Doppagne. Αυτές οι απεργίες πείνας, όμως, δεν επιδιώκουν να στρέψουν την προσοχή γύρω από τα πρόσωπα των δυο συντρόφων, αλλά να αποτελέσουν μια αφορμή ώστε όλος ο κόσμος να έρθει σε επαφή και να  γνωρίσει την Κοινότητα, να αναδείξουν τον συλλογικό αγώνα

Ως Οριζόντια Κίνηση, ως αναρχικοί/ές αλλά και μέλη της εργατικής  τάξης, που αισθανόμαστε καθημερινά στο πετσί μας τον εκβιασμό του  κόστους ζωής και στέγασης, στεκόμαστε χωρίς δεύτερη σκέψη αλληλέγγυοι/ες  στον αγώνα της Κοινότητας των Κατειλημμένων Προσφυγικών και στην απεργία  πείνας του Α. Χαντζή.

Απαιτούμε την ικανοποίηση των αιτημάτων του συλλογικού αγώνα:

-ΑΜΕΣΗ ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ.

-ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΩΝ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ, ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΚΑΙ  ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΔΙΑΜΕΝΟΥΝ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΔΕΘΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ – ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ  ΚΑΙ
ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ.

-ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΕΜΠΡΑΚΤΕΣ ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΩΝ  ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΤΙΚΗ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ “ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΚΑΙ  ΦΙΛΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΩΝ Λ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ Α.Μ.Κ.Ε.” ΜΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ! –  ΟΥΤΕ ΕΥΡΩ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ “ΑΝΑΠΛΑΣΗ” ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΩΝ!

78 Χρονια από την Νακμπα: Η Παλαιστινη συνεχιζει να αντιστεκεται – Καλεσμα για Σαββατο 16/5

78 Χρόνια από την Νάκμπα: Η Παλαιστίνη συνεχίζει να αντιστέκεται

Πορεία: Σάββατο 16/5, 12:00, Άγαλμα Βενιζέλου

78 χρόνια μετά την Νάκμπα το Σιωνιστικό κράτος-δολοφόνος του Ισραήλ συνεχίζει να δολοφονεί καθημερινά τον Παλαιστινιακό λαό. Η γενοκτονία αυτή δεν ξεκίνησε πριν δυόμιση χρόνια. Η Νάκμπα του 1948, ο  βίαιος εκτοπισμός εκατοντάδων χιλιάδων Παλαιστινίων από τις εστίες  τους, ήταν η αρχή μιας ιστορίας βίας, θανάτου και καταπίεσης, η οποία  ωστόσο έχει αντιμετωπίσει την αντίσταση του Παλαιστινιακού λαού. Μια  αντίσταση που έλαβε διαχρονικά πολλές και διαφορετικές μορφές και  περιεχόμενα.

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, η κατάσταση έχει φτάσει στο αποκορύφωμά  της. Μετά την ολοκληρωτική ισοπέδωση της Γάζας από το Ισραηλινό Κράτος,  με την ανοχή και την συνέργεια της Δύσης – και φυσικά του Ελληνικού  Κράτους- που όμως δεν έκαμψε την αντίσταση των Παλαιστινίων, το επόμενο  στάδιο φαίνεται να είναι η μετατροπή της περιοχής σε “πολυτελές  τουριστικό θέρετρο”, όπως είχε δηλώσει από πέρσι ακόμη ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, προφανώς χωρίς να υπολογίζει την θέληση των κατοίκων της.

Το ελεύθερο που έχει δοθεί στο Ισραήλ από την Δύση να πράττει οτιδήποτε  θεωρεί πως εξυπηρετεί τον σκοπό της πλήρους εξόντωσης των Παλαιστινίων  —και μάλιστα εναντίον του οποιουδήποτε αντιστέκεται στην γενοκτονία-  έγινε πιο ξεκάθαρο από ποτέ  με τις επιθέσεις στις αποστολές ανθρωπιστικής βοήθειας και σπασίματος  του αποκλεισμού στην Γάζα, όπως το Global Sumud Flotilla  και το March  to Gaza. Οι Σιωνιστές φαίνεται πως έχουν πλέον λάβει το άτυπο “δικαίωμα”  να κάνουν πειρατικές επεμβάσεις σε πλοία που βρίσκονται ακόμη και έξω  από τα χωρικά τους ύδατα, να απάγουν αλληλέγγυους/ες, να τους/τις  βασανίζουν και να τους/τις φυλακίζουν για ημέρες, μόνο και μόνο επειδή  θέλησαν να σπάσουν την απαγόρευση παροχής βοήθειας προς την Γάζα. Το  τελευταίο τέτοιο περιστατικό μάλιστα συνέβη ανοιχτά των Κυθήρων, με το  Ελληνικό Λιμενικό όχι μόνο να μην παρεμβαίνει για να αποτρέψει την  πειρατεία – απαγωγή, αλλά να “επιβλέπει” από απόσταση, επιβεβαιώνοντας  την πλήρη εξάρτηση του Ελληνικού Κράτους από τον άξονα ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-Ισραήλ, που έχει φτάσει πλέον σε επίπεδα ξεκάθαρης και αδιαπραγμάτευτης υπακοής.

Ζούμε και πάλι την εποχή των αέναων πολεμικών συγκρούσεων που προκαλούν το Κεφάλαιο, τα καπιταλιστικά κράτη, οι εθνικισμοί, ο ιμπεριαλισμός. Από την Παλαιστίνη και την ευρύτερη Μέση Ανατολή, την επίθεση των ΗΠΑ στο Ιράν και του Ισραήλ στον Λίβανο, μέχρι τον Ρώσο-Ουκρανικό Πόλεμο. Από την επέμβαση των ΗΠΑ στην Βενεζουέλα και τις απειλές τους προς την  Κούβα, μέχρι τις σφαγές στο Σουδάν και σε άλλες γωνιές της Αφρικής.

Οι  αναρχικοί, οι διεθνιστές και το ταξικό επαναστατικό κίνημα πρέπει να  έχουν ως κύριο σκοπό τους το σταμάτημα της γενοκτονίας στην Παλαιστίνη, αλλά και το σαμποτάρισμα κάθε ιμπεριαλιστικού πολέμου. Όχι απλά με μια  φιλελεύθερη, πασιφιστική λογική που θα διατηρεί ακέραιες τις  προϋπάρχουσες εκμεταλλευτικές σχέσεις ή θα επιφέρει την αναδιανομή τους,  αλλά με σκοπό την μετατροπή του πολέμου σε κοινωνική επανάσταση. Μέσω  της συναδέλφωσης των λαών, οι καταπιεσμένοι/ες και οι  εκμεταλλευόμενοι/ες να στρέψουν τα όπλα τους προς τους ταξικούς τους εχθρούς στο εσωτερικό των χωρών τους.

Στην ιδιαίτερη περίπτωση της γενοκτονίας στην Παλαιστίνη, άμεσος στόχος  πρέπει είναι το σαμποτάρισμα της πολεμικής μηχανής του Ισραηλινού  Κράτους, το τσάκισμα του Σιωνισμού, η λήξη της κατοχής στην Γάζα, αλλά και την Δυτικη Όχθη και η καλλιέργεια της διεθνιστικής αλληλεγγύης ανάμεσα στους λαούς της περιοχής απέναντι στους καταπιεστές τους, με  ορίζοντα την επαναστατική προοπτική.

Για να συμβούν όλα τα παραπάνω θα πρέπει το επαναστατικό, διεθνιστικό κίνημα να στραφεί ενάντια στους ντόπιους καπιταλιστές και τις  κυβερνήσεις των κρατών, στο εσωτερικό της κάθε μιας χώρας. Ενάντια στα  κράτη και τους καπιταλιστές που διεξάγουν ή στηρίζουν τους πολέμους και  κερδίζουν από αυτούς σε οικονομικά και πολιτικά οφέλη. Στο εσωτερικό του Ελληνικού Κράτους, θα πρέπει να δομήσουμε ένα πλατύ  αντιπολεμικό μέτωπο με κύριο στόχο το σαμποτάρισμα της συμμετοχής της  Ελλάδας στον κάθε πόλεμο και στην γενοκτονία στην Παλαιστίνη. Μια  συμμετοχή που μέχρι στιγμής πραγματοποιείται με την παροχή όπλων  (πυραυλικά συστήματα σε Αραβικές χώρες), την χρήση των βάσεων του ΝΑΤΟ ή  την άμεση εμπλοκή με στρατιωτικές δυνάμεις (πχ με φρεγάτες που  στηρίζουν τις Ισραηλινές και Αμερικανικές δυνάμεις). Έτσι, η εργατική  τάξη μπορεί και πρέπει να παίξει κομβικό ρόλο στο σαμποτάρισμα και το σταμάτημα του πολέμου και την ήττα των καπιταλιστικών, ιμπεριαλιστικών  σχεδίων, μέσα από την ίδια της την κομβική θέση στο οικονομικό σύστημα:  Στα εργοστάσια, στα λιμάνια, στα ερευνητικά κέντρα της πολεμικής  βιομηχανίας.

Κάθε στιγμή, μέχρι το σταμάτημα της γενοκτονίας, να μην σταματήσουμε να μιλάμε για την Παλαιστίνη και να εκφράσουμε την αλληλεγγύη μας σε κάθε λαό που δέχεται την καταπίεση και την εκμετάλλευση, μέσω των πολεμικών  διακρατικών συγκρούσεων.

ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΎΜΕ ΣΤΟΝ ΠΌΛΕΜΟ ΚΑΙ ΝΑ ΣΑΜΠΟΤΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΔΉΠΟΤΕ  ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΚΡΑΤΟΥΣ

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΉΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΓΑΖΑ

ΝΑ ΗΤΤΗΘΕΊ Η ΠΟΛΕΜΙΚΉ ΜΗΧΑΝΉ ΤΟΥ ΙΣΡΑΉΛ

ΓΙΑ ΈΝΑΝ ΚΌΣΜΟ ΙΣΟΤΗΤΑΣ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, ΧΩΡΙΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ, ΣΎΝΟΡΑ  ΚΑΙ ΚΡΆΤΗ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΑΝΆΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΡΧΊΑ

(Σχηματίζουμε κοινό μπλοκ με τους συντρόφους και τις συντρόφισσες της Ελευθεριακής Πρωτοβουλίας Θεσσαλονίκης, της Αναρχικής Ομάδας Πυρανθός και της Libertatia – συλλογικότητα για τον ελευθεριακό κομμουνισμό)

Οριζόντια Κίνηση – Για την Αναρχία και τον Ελευθεριακό Κομμουνισμό

Αφισα και Καλεσμα στην Απεργία της Εργατικης Πρωτομαγιας

ΖΗΤΩ Η ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Την Πρωτομαγιά η παγκόσμια εργατική τάξη τιμά τους νεκρούς του ταξικού πολέμου, πιάνει το νήμα από τις μάχες του παρελθόντος και το ξετυλίγει στο σήμερα, στον αγώνα για την ταξική και κοινωνική χειραφέτηση, για έναν κόσμο χωρίς καταπίεση και εκμετάλλευση.
Την ημέρα αυτή, όλοι/ες οι εργαζόμενοι/ές μνημονεύουμε και τιμούμε τους αναρχικούς αγωνιστές εργάτες στο Σικάγο του 1886, που έδωσαν την ζωή τους για να κατακτήσει η τάξη μας καλύτερες και πιο αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και ζωής, με κύριο αίτημα της εποχής το 8ωρο.

Στην πόλη μας την Θεσσαλονίκη, τιμούμε επίσης την μεγάλη εργατική εξέγερση του Μάη του 1936, η οποία πνίγηκε στο αίμα από το φασιστικό Μεταξικό καθεστώς, που, όπως και κάθε πολιτική εξουσία στην ιστορία, δημοκρατική ή απολυταρχική, έδρασε στην υπηρεσία των συμφερόντων του Κεφαλαίου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι 140 χρόνια μετά από τα γεγονότα του Σικάγο και 90 από αυτά της Θεσσαλονίκης, καλούμαστε ακόμη να διεκδικούμε τα αυτονόητα, αφού κάθε νέος αντεργατικός νόμος που ψηφίζουν οι κυβερνήσεις κάθε απόχρωσης έρχεται να ξηλώσει λίγο-λίγο τις κατακτήσεις ενός ολόκληρου αιώνα.

Το 8ωρο, που κερδήθηκε με αίμα, θα έπρεπε σήμερα να θεωρείται παρωχημένο αίτημα, λόγω της ανάπτυξης της διαθέσιμης τεχνολογίας που μπορεί να μειώσει ριζικά τον χρόνο εργασίας. Ωστόσο, ακόμη και αυτό μοιάζει πλέον με ειδυλλιακή κατάσταση, αφού η νομοθέτηση του 13ωρου, σε συνδυασμό με την αυξημένη ανεργία και την επισφάλεια, εξαναγκάζει τους/τις εργάτ(ρι)ες στην απόλυτη εξουθένωση, προκειμένου να είναι αρκετά παραγωγικοί/ες για τα αφεντικά, εφόσον είναι ανά πάσα στιγμή αναλώσιμοι/ες. Οι “ευέλικτες” σχέσεις εργασίας επιτείνουν την εκμετάλλευση και η επίθεση στον συνδικαλισμό και την απεργία νομοθετείται μεθοδικά, ώστε οι εργαζόμενοι/ες να κρατιούνται διαιρεμένοι/ες και αδύναμοι/ες.

Ταυτόχρονα, οι εργοδοτικές δολοφονίες στα εργασιακά κάτεργα, που βαφτίζονται “ατυχήματα”, έχουν γίνει καθημερινότητα: Το 2025, με βάση τις πιο μετριοπαθείς εκτιμήσεις, ξεπεράσαμε τους 200 θανάτους σε εργασιακούς χώρους, ενώ η φετινή χρονιά ξεκίνησε με το μεγάλο εργοδοτικό έγκλημα στα Τρίκαλα, την δολοφονία 5 εργατριών στην βιομηχανία Βιολάντα. Και η λίστα των νεκρών αυξάνεται καθημερινά, με αποκλειστική ευθύνη των εργοδοτών, που για να γλιτώσουν λίγα ευρώ, παραβλέπουν βασικά μέτρα εργασιακής ασφάλειας.

Ως αναρχικοί/ες, μέλη της ευρύτερης εργατικής τάξης κι εμείς, πιστεύουμε πως αυτή η κατάσταση οφείλει και μπορεί να ανατραπεί. Αυτό όμως μπορεί να συμβεί μόνο από τους/τις ίδιους/ες τους/τις εργαζόμενους/ες και από κανέναν σωτήρα, καμία κυβέρνηση, κανένα κόμμα. Καλούμε όλους τους ανθρώπους της τάξης μας να οργανωθούν στους χώρους της δουλειάς τους, στα σωματεία τους, σε εργατικές πρωτοβουλίες. Να προωθήσουν στο εσωτερικό τους συμμετοχικές διαδικασίες στην βάση και να σπάσουν οποιαδήποτε γραφειοκρατία ή ιεραρχία, να διαλύσουν οποιαδήποτε φιλοεργοδοτική λογική. Να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους.

Τους καλούμε επίσης να πυκνώσουν τις γραμμές του οργανωμένου αναρχικού κινήματος και τον συνολικότερο αγώνα ενάντια σε κάθε καταπίεση και εκμετάλλευση. Τον αγώνα για μια κοινωνία ισότητας, ελευθερίας, αλληλεγγύης: την Αναρχία, τον Ελευθεριακό Κομμουνισμό.

Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε το εξής: Σήμερα, την εποχή των γενικευμένων διακρατικών πολεμικών συγκρούσεων, των ιμπεριαλιστικών επιδρομών και της γενοκτονίας που συνεχίζει να συντελείται στην Παλαιστίνη, στα οποία το Ελληνικό Κράτος παίζει ενεργό ρόλο, οι οργανωμένοι/ές εργαζόμενοι/ές έχουν την δύναμη να μπλοκάρουν τις πολεμικές μηχανές του θανάτου. Καθώς αυτοί/ες που την πληρώνουν στους πολέμους είναι πάντα οι φτωχοί/ες, από την ίδια τους την θέση στην παραγωγική αλυσίδα μπορούν και πρέπει να σαμποτάρουν την πολεμική βιομηχανία: Στα λιμάνια, στα εργοστάσια, στα εργαστήρια ερευνών. Να μην γίνουμε κρέας για τις οβίδες τους!

Όλοι/ες στις διαδηλώσεις για την Εργατική Πρωτομαγιά

Στηρίζουμε τα μπλοκ των Σωματείων Βάσης και των Ταξικών Πρωτοβουλιών

Καμάρα 10.30πμ

🏴 Οριζόντια Κίνηση – Για την Αναρχία και τον Ελευθεριακό Κομμουνισμό🚩

Δρασεις ενοψει της Εργατικης Πρωτομαγιας

Τις ημέρες πριν την Εργατική Πρωτομαγιά προχωρήσαμε σε προπαγανδιστικές δράσεις για την γνωστοποίηση των απεργιακών κινητοποιήσεων.

H πρώτη δράση αφορούσε μαζικό μοίρασμα κειμένων σε καταστήματα και λοιπούς εργασιακούς  χώρους στο κέντρο της πόλης, από κοινού  με τους συντρόφους και τις συντρόφισσες της Ελευθεριακής Πρωτοβουλίας Θεσσαλονίκης και της Αναρχικής Ομάδας Πυρανθός.

Ακολουθεί το κοινό κείμενο που μοιράστηκε:
“ΖΗΤΩ Η ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ
Την Πρωτομαγιά η παγκόσμια εργατική τάξη τιμά τους νεκρούς του ταξικού πολέμου, πιάνει το νήμα από τις μάχες του παρελθόντος και το ξετυλίγει στο σήμερα, στον αγώνα για την ταξική και κοινωνική χειραφέτηση, για έναν κόσμο χωρίς καταπίεση και εκμετάλλευση.
Την ημέρα αυτή, όλοι/ες οι εργαζόμενοι/ές μνημονεύουμε και τιμούμε τους αναρχικούς αγωνιστές εργάτες στο Σικάγο του 1886, που έδωσαν την ζωή τους για να κατακτήσει η τάξη μας καλύτερες και πιο αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και ζωής, με κύριο αίτημα της εποχής το 8ωρο.

Στην πόλη μας την Θεσσαλονίκη, τιμούμε επίσης την μεγάλη εργατική εξέγερση του Μάη του 1936, η οποία πνίγηκε στο αίμα από το φασιστικό Μεταξικό καθεστώς, που, όπως και κάθε πολιτική εξουσία στην ιστορία, δημοκρατική ή απολυταρχική, έδρασε στην υπηρεσία των συμφερόντων του Κεφαλαίου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι 140 χρόνια μετά από τα γεγονότα του Σικάγο και 90 από αυτά της Θεσσαλονίκης, καλούμαστε ακόμη να διεκδικούμε τα αυτονόητα, αφού κάθε νέος αντεργατικός νόμος που ψηφίζουν οι κυβερνήσεις κάθε απόχρωσης έρχεται να ξυλώσει λίγο-λίγο τις κατακτήσεις ενός ολόκληρου αιώνα.

Το 8ωρο, που κερδήθηκε με αίμα, θα έπρεπε σήμερα να θεωρείται παρωχημένο αίτημα, λόγω της ανάπτυξης της διαθέσιμης τεχνολογίας που μπορεί να μειώσει ριζικά τον χρόνο εργασίας.

Ωστόσο, ακόμη και αυτό μοιάζει πλέον με ειδυλλιακή κατάσταση, αφού η νομοθέτηση του 13ωρου, σε συνδιασμό με την αυξημένη ανεργία και την επισφάλεια, εξαναγκάζει τους/τις εργάτ(ρι)ες στην απόλυτη εξουθένωση, προκειμένου να είναι αρκετά παραγωγικοί/ες για τα αφεντικά, εφόσον είναι ανά πάσα στιγμή αναλώσιμοι/ες. Οι “ευέλικτες” σχέσεις εργασίας επιτείνουν την εκμετάλλευση και η επίθεση στον συνδικαλισμό και την απεργία νομοθετείται μεθοδικά, ώστε οι εργαζόμενοι/ες να κρατιούνται διαιρεμένοι/ες και αδύναμοι/ες.

Ταυτόχρονα, οι εργοδοτικές δολοφονίες στα εργασιακά κάτεργα, που βαφτίζονται “ατυχήματα”, έχουν γίνει καθημερινότητα: Το 2025, με βάση τις πιο μετριοπαθείς εκτιμήσεις, ξεπεράσαμε τους 200 θανάτους σε εργασιακούς χώρους, ενώ η φετινή χρονιά ξεκίνησε με το μεγάλο εργοδοτικό έγκλημα στα Τρίκαλα, την δολοφονία 5 εργατριών στην βιομηχανία Βιολάντα. Και η λίστα των νεκρών αυξάνεται καθημερινά, με αποκλειστική ευθύνη των εργοδοτών, που για να γλιτώσουν λίγα ευρώ, παραβλέπουν βασικά μέτρα εργασιακής ασφάλειας.

Ως αναρχικοί/ες, μέλη της ευρύτερης εργατικής τάξης κι εμείς, πιστεύουμε πως αυτή η κατάσταση οφείλει και μπορεί να ανατραπεί. Αυτό όμως μπορεί να συμβεί μόνο από τους/τις ίδιους/ες τους/τις εργαζόμενους/ες και από κανέναν σωτήρα, καμία κυβέρνηση, κανένα κόμμα. Καλούμε όλους τους ανθρώπους της τάξης μας να οργανωθούν στους χώρους της δουλειάς τους, στα σωματεία τους, σε εργατικές πρωτοβουλίες. Να προωθήσουν στο εσωτερικό τους συμμετοχικές διαδικασίες στην βάση και να σπάσουν οποιαδήποτε γραφειοκρατία ή ιεραρχία, να διαλύσουν οποιαδήποτε φιλοεργοδοτική λογική. Να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους.
Τους καλούμε επίσης να πυκνώσουν τις γραμμές του οργανωμένου αναρχικού κινήματος και τον συνολικότερο αγώνα ενάντια σε κάθε καταπίεση και εκμετάλλευση. Τον αγώνα για μια κοινωνία ισότητας, ελευθερίας, αλληλεγγύης: την Αναρχία, τον Ελευθεριακό Κομμουνισμό.

Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε το εξής: Σήμερα, την εποχή των γενικευμένων διακρατικών πολεμικών συγκρούσεων, των ιμπεριαλιστικών επιδρομών και της γενοκτονίας που συνεχίζει να συντελείται στην Παλαιστίνη, στα οποία το Ελληνικό Κράτος παίζει ενεργό ρόλο, οι οργανωμένοι/ές εργαζόμενοι/ές έχουν την δύναμη να μπλοκάρουν τις πολεμικές μηχανές του θανάτου. Καθώς αυτοί/ες που την πληρώνουν στους πολέμους είναι πάντα οι φτωχοί/ες, από την ίδια τους την θέση στην παραγωγική αλυσίδα μπορούν και πρέπει να σαμποτάρουν την πολεμική βιομηχανία: Στα λιμάνια, στα εργοστάσια, στα εργαστήρια ερευνών. Να μην γίνουμε κρέας για τις οβίδες τους!

Όλοι/ες στις διαδηλώσεις για την Εργατική Πρωτομαγιά
Στηρίζουμε το μπλοκ των Σωματείων Βάσης και των Ταξικών Πρωτοβουλιών
Καμάρα 10.30πμ”

 

H δεύτερη δράση αφορούσε την ανάρτηση δεκάδων γιγαντοαφισών – πλότερ σε διάφορα σημεία του Κέντρου, αλλά και στα Ανατολικά, από κοινού με τους συντρόφους και τις συντρόφισσες της Ελευθεριακής Πρωτοβουλίας Θεσσαλονίκης, της Αναρχικής Ομάδας Πυρανθός και της Libertatia, συλλογικότητα για τον ελευθεριακό κομμουνισμό.

Αμφότερες οι δράσεις καλούν σε στήριξη του απεργιακού μπλοκ των Σωματείων Βάσης και των Ταξικών Πρωτοβουλιών Βάσης στην Καμάρα, 10.30

Ζήτω η Εργατική Πρωτομαγιά

Ζήτω το Παγκόσμιο Προλεταριάτο

αφισοκoλληση γιγαντοαφισων / πλότερ σχετικα με τις εργοδοτικες δολοφονιες

ⒶΚατά το προηγούμενο διάστημα πραγματοποιήσαμε από κοινού μαζική αφισοκόλληση γιγαντοαφισών / πλότερ στο ευρύτερο κέντρο και σε περιοχές των ανατολικών της Θεσσαλονίκης, σχετικά με το ζήτημα των εργοδοτικών δολοφονιών.

Την χρονιά που μας πέρασε, το 2025, οι καταγεγραμμένοι θάνατοι σε χώρους εργασίας ξεπέρασαν τους 201. Η φετινή χρονιά ξεκίνησε με τον ίδιο τρόπο, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τις 5 νεκρές εργάτριες στην βιομηχανία Βιολάντα στα Τρίκαλα.

Δεν είναι ατυχήματα, είναι κρατικές και καπιταλιστικές δολοφονίες. Το Κεφάλαιο ιεραρχεί τα κέρδη του πάνω από τις ζωές των εργατ(ρι)ών και το Κράτος νομοθετεί υπέρ του.

Η εκδίκηση των νεκρών θα είναι η οργάνωση των ζωντανών
Αναρχική Ομάδα Πυρανθός

Ελευθεριακή Πρωτοβουλία
Θεσσαλονίκης

Libertatia, συλλογικότητα για τον ελευθεριακό κομμουνισμό

Οριζόντια Κίνηση – Για την Αναρχία και τον Ελευθεριακό Κομμουνισμό

Καλεσμα σε Αντιπολεμικη Πορεια Σάββατο 28/3

ⒶΝΑ ΜΠΛΟΚΑΡΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ

Αντιπολεμική Πορεία
Σάββατο 28/3, 12:00, Άγαλμα Βενιζέλου

Ένας κόσμος που μαστίζεται από τον πόλεμο και τον θάνατο…

H συνεχής κλιμάκωση του πολέμου στην Μέση Ανατολή μετά την επίθεση ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-Ισραήλ στο Ιράν. Η γενοκτονία που συνεχίζει να διαπράττει το σιωνιστικό Κράτος του Ισραήλ στην Παλαιστίνη. Οι μαζικές σφαγές του εμφυλίου πολέμου στο Σουδάν. Η εισβολή της Ρωσίας και ο πόλεμος στην Ουκρανία. Η επίθεση των αναβαπτισμένων τζιχαντιστών της Συριακής Κυβέρνησης στην Ροζάβα. Οι εκατοντάδες νεκροί της εξέγερσης στο Ιράν και οι θανατηφόρες φασιστικές πρακτικές του ICE στις ΗΠΑ. Τα αμέτρητα νεκρά κορμιά μεταναστ(ρι)ών στην Μεσόγειο. Οι απειλές Τραμπ για νέες επεμβάσεις στην Λατινική Αμερική (Κούβα). Όλα τα παραπάνω, κι ακόμη περισσότερα, που πιθανώς δεν μαθαίνουμε ποτέ από τα δελτία ειδήσεων και συμβαίνουν σε γωνίες του πλανήτη μακριά από το καπιταλιστικό κέντρο, συνθέτουν το μωσαϊκό του θανάτου που επιφυλάσσουν τα Κράτη και το Κεφάλαιο στις καταπιεσμένες και τους εκμεταλλευόμενους όλου του πλανήτη. Οι οικονομίες πλήττονται από την άνοδο των τιμών της ενέργειας και όλα αυτά έρχονται να προστεθούν στην ήδη δυσβάσταχτη καθημερινή φτώχεια, την μιζέρια, την ακρίβεια, την ανεργία που χτυπούν πλέον ακόμη και την “ανεπτυγμένη Δύση” ή μάλλον καλύτερα, την εργατική τάξη της. Το καπιταλιστικό σύστημα βρίσκεται σε παρατεταμένη κρίση και παρακμή, σαπίζει και στην προσπάθεια του να αναπαραχθεί, γεννάει τέρατα.

Το Κεφάλαιο πάνω και πίσω από όλα…

Φυσικά, πίσω από όλες αυτές τις αναταραχές δεν βρίσκονται σπουδαίες ιδεολογίες και μεγάλα πατριωτικά ιδεώδη. Αντίθετα, βρίσκονται τα κέρδη του Κεφαλαίου. Καθώς το καπιταλιστικό σύστημα στο σύνολο του έχει φτάσει στα όριά του από άποψης ανάπτυξης και άντλησης κερδών, ψάχνει να διασωθεί μέσω της δημιουργίας νέων αγορών και της ανάγκης για ανανέωση των ήδη υπαρκτών. Τα δισεκατομμύρια δολάρια που δαπανώνται σε πολεμικούς εξοπλισμούς (και τα οποία φυσικά αποκομίζουν οι μεγάλες ιδιωτικές εταιρίες του πολεμικού λόμπι) είναι η κορυφή του παγόβουνου. Οι συνεχείς πολεμικές συρράξεις συνοδεύονται από την καταστροφή υλικοτεχνικών υποδομών και την εξαφάνιση των τοπικών αγορών, κάτι που ανοίγει τον δρόμο για άλλες πτυχές του Κεφαλαίου, όπως το κατασκευαστικό, το εμπορικό ή ακόμη και το τουριστικό. Η περίπτωση του σχεδίου μετατροπής της κατεστραμμένης συθέμελα λωρίδας της Γάζας σε τουριστικό θέρετρο είναι χαρακτηριστική του συνδυασμού όλων των από πάνω. Τα καπιταλιστικά κράτη υπηρετούν πιστά τα συμφέροντα των αστικών τους τάξεων και δεν λογαριάζουν τον θάνατο και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Φυσικά, ο έλεγχος των ενεργειακών κοιτασμάτων του πλανήτη είναι πάντα ένα από τα σημαντικότερα κίνητρα των πολέμων, από την Βενεζουέλα ως το Ιράν.

Στα καθ’ ημάς…

Στο εσωτερικό της χώρας μας, βλέπουμε μια κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία είναι έτοιμη να ακολουθήσει όλες τις πολιτικές του Τραμπ, στην απόπειρα της να αναδειχθεί στον “πιο έμπιστο σύμμαχο των ΗΠΑ”. Την ακλόνητη υποστήριξη στις πολιτικές Ισραήλ-ΗΠΑ στην γενοκτονία των Παλαιστινίων – όταν μέχρι και παραδοσιακά φιλοϊσραηλινές δυνάμεις πήραν αποστάσεις από ένα σημείο και μετά – ακολούθησαν διάφορες δηλώσεις κορυφαίων στελεχών της κυβέρνησης, όπως π.χ. οι εχθρικές δηλώσεις του Α. Γεωργιάδη προς την Διεθνή Αμνηστία και το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης τον Δεκέμβρη του 2025, τα οποία χαρακτήρισε ως «αριστεροκρατούμενα» και «αντιδυτικά» σχήματα. Ο τρόπος με τον οποίο κυβερνητικά στελέχη σπεύδουν να υποκλιθούν στην νέα Πρέσβη των ΗΠΑ, Κίμπερλι Γκιλφόιλ, και φυσικά οι παλινωδίες του ίδιου του Μητσοτάκη που υποστήριξε τη σύσταση του Τραμπικού αντίβαρου στον ΟΗΕ, του Συμβουλίου Ειρήνης για την Γάζα, αντανακλούν την δουλικότητα του Ελληνικού Κράτους προς τις ΗΠΑ.

Τα δισεκατομμύρια ευρώ που έχει δαπανήσει το Ελληνικό Κράτος τα τελευταία χρόνια για πολεμικούς εξοπλισμούς, μας φέρνουν στις κορυφαίες θέσεις της λίστας των χωρών του ΝΑΤΟ στην Ευρώπη με το μεγαλύτερο ποσοστό του ΑΕΠ που ξοδεύεται για τον συγκεκριμένο λόγο (3.1%), κάτω μόνο από την Πολωνία. Κάτι που ίσχυε πριν ακόμη τις τελευταίες σχετικές Ευρωπαϊκές Συνθήκες (Readiness 2030, πρώην ReArm Europe). Ταυτόχρονα, η χώρα έχει μετατραπεί σε μια πελώρια βάση του ΝΑΤΟ, από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Κρήτη, με ενεργό μάλιστα συμμετοχή στις πολεμικές επιχειρήσεις των τελευταίων ετών, όπως στις επιθέσεις ενάντια στους Χούθι στην Υεμένη. Σε όλα τα παραπάνω ήρθε να προστεθεί η ενεργή συμμετοχή του Ελληνικού Κράτους στον Πόλεμο στην Μέση Ανατολή, καθώς ελληνικά οπλικά συστήματα που έχουν τοποθετηθεί στην ευρύτερη περιοχή και βοηθούν στις επιχειρήσεις ενάντια στο Ιράν (πχ πύραυλοι Patriot).

Η απόπειρα πειθάρχησης της κοινωνίας

Εν μέσω αυτής της ζοφερής διεθνούς κατάστασης, το Ελληνικό Κράτος, έχοντας να αντιμετωπίσει τις τωρινές αλλά και τις μελλοντικές αντιδράσεις από τα φλέγοντα οικονομικά ζητήματα, την φτώχεια, την ανεργία, την διάλυση του αγροτικού τομέα, αλλά και τα συνεχή σκάνδαλα, επιχειρεί να στρέψει την προσοχή μας αλλού.

Επιθυμεί να τρομάξει τους από-τα-κάτω με την απειλή του πολέμου, να μας διχάσει και να μας ποτίσει με το εθνικιστικό δηλητήριο. Η επιθυμητή εθνική ενότητα, που θα αντιπαρατεθεί στην ταξική συνειδητοποίηση και διεκδίκηση, αποπειράται να επιτευχθεί μέσω της στοχοποίησης του “εσωτερικού εχθρού”.

Από την μία, οι αντιμεταναστευτικοί νόμοι σκληραίνουν όλο και περισσότερο. Τα πιο ακροδεξιά στελέχη της Κυβέρνησης τοποθετούνται στο Υπουργείο Μετανάστευσης και οι νεκροί στα σύνορα (Χίος, Πύλος κλπ) πολλαπλασιάζονται. Όσοι/ες καταφέρνουν να περάσουν στην στεριά, φυλακίζονται σε καμπ κολαστήρια.

Από την άλλη, η επίθεση σε οποιονδήποτε αντιστέκεται είναι σφοδρή: Οι απεργίες των εργατ(ρι)ών μπαίνουν στο στόχαστρο, οι κινητοποιήσεις των φοιτητ(ρι)ών καταστέλλονται. Οι πολιτικοί αντίπαλοι του συστήματος διώκονται βάναυσα με αντιτρομοκρατικούς νόμους.

Η πειθάρχηση των από-τα-κάτω αποτελεί ζητούμενο για κάθε Κράτος σε περιόδους κρίσης και η νεολαία είναι πάντα ένας από τους κυριότερους στόχους. Σε αυτό το πλαίσιο εισάγεται και ο νέος νόμος για την στράτευση στα πλαίσια του λεγόμενου «Χάρτη Μετάβασης των Ενόπλων Δυνάμεων». Ο νόμος αυτός στοχοποιεί ακόμη πιο σκληρά τους αντιρρησίες συνείδησης και τους αρνητές στράτευσης, δυσκολεύει την δυνατότητα απαλλαγής από την θητεία για ιατρικούς λόγους και προβλέπει την σταδιακή εισαγωγή της θητείας των γυναικών, αρχικά “εθελοντικά”. Επιπλέον, καθώς ο εμποτισμός των μυαλών των νέων ανθρώπων με το εθνικιστικό δηλητήριο είναι πάντα βασικός στόχος, δυσκολεύουν επίσης τα κριτήρια για αναβολή της στράτευσης λόγω σπουδών, με τον μελλοντικό στόχο να είναι η υποχρεωτική στράτευση στα 18 για όλους.

Οι φόβοι για τις πιθανές επιπτώσεις της μη συμμόρφωσης στην ζωή των νέων ανθρώπων, ο μπαμπούλας του γενικευμένου πολέμου και η επιστράτευση του “προαιώνιου εχθρού” της Τουρκίας – με την οποία ωστόσο η Ελλάδα βρίσκεται στις ίδιες στρατιωτικές συμμαχίες – είναι τα κύρια επιχειρήματα που χρησιμοποιούνται από το Ελληνικό Κράτος για την κάμψη των εσωτερικών αντιστάσεων.

Δεν πολεμάμε για τα συμφέροντα τους!

Ως αναρχικοί/ες, διεθνιστές/τριες και κομμάτι της εργατικής τάξης, δηλώνουμε πως δεν θα πολεμήσουμε για τα συμφέροντα της αστικής τάξης και των πολιτικών ελίτ. Σε κάθε πόλεμο, αυτοί που καλούνται να πληρώσουν το τίμημα με τις ζωές τους είναι οι άνθρωποι της τάξης μας, είτε ως κρέας για οβίδες στο μέτωπο, είτε ως άμαχος πληθυσμός στα μετόπισθεν. Πιστεύουμε πως οι εργατικές τάξεις και τα καταπιεσμένα κοινωνικά στρώματα κάθε χώρας, ιδιαίτερα στα μεγάλα ιμπεριαλιστικά κέντρα, πρέπει να σαμποτάρουν τις πολεμικές μηχανές. Μετατρέποντας τον πόλεμο από διακρατικό σε ταξικό, πρέπει να στρέψουν τα όπλα τους ενάντια στις αστικές τους τάξεις και να σφίξουν το χέρι των καταπιεσμένων στην άλλη πλευρά του μετώπου.

Η λογική αυτή δεν εκπορεύεται από κάποιου είδους φιλελεύθερο πασιφισμό. Αντίθετα, έχει ως αφετηρία την ανάγκη για το σταμάτημα κάθε πολέμου, τώρα και στο μέλλον, κάτι το οποίο είναι δυνατό μόνο μέσω της ανατροπής του διεθνούς κρατικού-καπιταλιστικού συστήματος που έχει εγγεγραμμένο στο ίδιο του το DNA τον πόλεμο, τον ιμπεριαλισμό, τον θάνατο.

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, συχνά καλούμαστε να απαντήσουμε σχετικά με την στάση μας σε περίπτωση “εισβολής των Τούρκων”. Ας αφήσουμε για λίγο την άκρη το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι οι αστικές τάξεις και οι πολιτικές ελίτ των δύο χωρών είναι σύμμαχοι στα διεθνή πολεμικά και οικονομικά μέτωπα (πχ ΝΑΤΟ). Ακόμη κι έτσι, πρέπει να γίνει κατανοητό ότι οι καπιταλιστές κάθε χώρας και το πολιτικό τους προσωπικό ελάχιστα νοιάζονται για τις υποτελείς τάξεις και θα συρθούν σε ένα θερμό πόλεμο μόνο όταν θίγονται τα οικονομικά τους συμφέροντα. Ένας τέτοιος πόλεμος είναι πάντα πρώτα και κύρια πόλεμος για την διατήρηση της ταξικής τους κυριαρχίας επί των από-τα-κάτω της δικής τους χώρας και της επέκτασης των οικονομικών τους συμφερόντων σε νέο έδαφος.

Προκειμένου να κερδίσουν, χρειάζονται την μάξιμουμ δυνατή εθνική ενότητα, αυτή δηλαδή που θυσιάζει τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των από-τα-κάτω στον βωμό της πολεμικής προσπάθειας, δηλαδή στο βωμό των συμφερόντων του Κεφαλαίου και επέρχεται με την εκκαθάριση κάθε είδους εσωτερικού εχθρού. Ως εκ τούτου, ένας επιθετικός πόλεμος πρέπει να σταματήσει με κάθε τρόπο από την οργανωμένη εργατική τάξη του επιτιθέμενου κράτους με γενικευμένο σαμποτάζ. Άλλωστε, σε έναν διακρατικό πόλεμο, ο επιτιθέμενος πολύ γρήγορα μπορεί να μετατραπεί σε αμυνόμενο και το αντίστροφο.

Στόχος μας πρέπει να είναι το χτίσιμο ενός πλατιού αντιπολεμικού μετώπου, με ευρεία συμμαχία των ταξικών και κοινωνικών οργανώσεων, με την δημιουργία συνελεύσεων και δομών στις γειτονιές και τους χώρους εργασίας. Ένα μέτωπο το οποίο θα είναι ικανό, με μαζικές κινητοποιήσεις, απεργίες, διαδηλώσεις, να μπλοκάρει οποιαδήποτε πολεμική προετοιμασία. Προς την παραπάνω κατεύθυνση θεωρούμε ότι πρέπει να κινηθεί και το εγχώριο επαναστατικό/διεθνιστικό κίνημα, αλλά και κάθε άνθρωπος που εχθρεύεται τον πόλεμο και τον εθνικισμό και επιθυμεί μια άλλη, πιο δίκαιη και ειρηνική κοινωνία.

❗ Όλοι και όλες στην Αντιπολεμική Πορεία, Σάββατο 28/3, 12:00, Άγαλμα Βενιζέλου.

Σχηματίζουμε κοινό μπλοκ με τους συντρόφους και τις συντρόφισσες της Ελευθεριακής Πρωτοβουλίας Θεσσαλονίκης, της Αναρχικής Ομάδας Πυρανθός και της Libertatia, συλλογικότητα για τον ελευθεριακό κομμουνισμό.

🏴 Οριζόντια Κίνηση – Για την Αναρχία και τον Ελευθεριακό Κομμουνισμό🚩

 

Καλεσμα σε αντιφασιστικη συγκεντρωση-πορεια στην Τουμπα (14/3)

Όπου το φασιστικό δηλητήριο επιχειρεί να διαχυθεί…
… ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΕΚΕΙ

Συγκέντρωση-Πορεία, Σάββατο 14/3, 13:00, Τούμπα – Αγ. Θεράποντας

Φασίστες θα σας θάψουμε!

Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει λάβει χώρα μια σειρά φασιστικών επιθέσεων σε καταλήψεις και δομές του αναρχικού/ελευθεριακού κινήματος στην ευρύτερη περιοχή των ανατολικών (Φάληρο, Τούμπα), με τελευταία αυτή στο Ελευθεριακό Στέκι Victoire, τα ξημερώματα της Τρίτης 24/3.

Δεν μας εκπλήσσει το γεγονός ότι αυτές οι επιθέσεις συμβαίνουν τώρα, την συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Από την μία, οι κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες μοιάζουν ιδανικές για τα φασιστικά σκουπίδια, ώστε να ξεμυτίσουν από τις τρύπες τους. Η ακροδεξιά κυβέρνηση της ΝΔ – και το Κράτος γενικότερα- οξύνουν το ξενοφοβικό-ρατσιστικό κλίμα απέναντι σε πρόσφυγες/μετανάστ(ρι)ες και δεν διστάζουν μάλιστα να δολοφονούν δεκάδες ανθρώπους στα υδάτινα και χερσαία σύνορα, χωρίς να λογοδοτούν σε κανέναν. Το φασιστικό δηλητήριο επιχειρεί να διαχυθεί και ανάμεσα στην τάξη μας, προσπαθώντας να στρέψει τους από-τα-κάτω τον έναν ενάντια στην άλλη, να τους κάνει να ξεχάσουν τον πραγματικό τους εχθρό, δηλαδή το Κεφάλαιο και το Κράτος.

Από την άλλη, η παρούσα συνθήκη της όξυνσης της κρατικής καταστολής, με την ευθεία επίθεση απέναντι σε όποιον/α αντιστέκεται – απεργοί, φοιτητ(ρι)ες, αναρχικοί/ες – ευνοεί το “έργο” των φασιστικών γκρουπούσκουλων, που πάντα συντονίζονται, επίσημα ή άτυπα, με τα εξουσιαστικά σχέδια. Οι φασίστες είναι άλλωστε το μακρύ χέρι του Κράτους. Τα αγαπημένα του παιδιά. Δεν είναι τυχαίο φυσικά που η συγκεκριμένη επίθεση πέρασε στα “ψιλά” των τοπικών ΜΜΕ, ενώ αντίστοιχα, σε παρόμοιου τύπου επιθέσεις που έχουν ως στόχο φορείς εξουσίας ή κρατικές-καπιταλιστικές υποδομές, στήνεται ολόκληρο πανηγύρι τρομοϋστερίας.

Είναι φανερό ότι οι φασίστες και οι θεσμικοί προστάτες τους έχουν ενοχληθεί ιδιαίτερα από το γεγονός ότι το αντιφασιστικό κίνημα της πόλης δεν κάνει βήμα πίσω, παρ’όλες τις αντίξοες συνθήκες και την σκληρή καταστολή. Είναι ξεκάθαρο επίσης πως, παρά τις όποιες κατά καιρούς επιθέσεις και “κλιμακώσεις” από μεριάς τους, οι φασίστες αδυνατούν να πατήσουν στέρεα το πόδι τους, δημόσια και οργανωμένα, στους δρόμους αυτής της πόλης, κάτι που το κατάλαβαν καλά και στην επέτειο των Ιμίων και την ήττα που δέχθηκαν από το αντιφασιστικό κίνημα της Θεσσαλονίκης.

Ως αναρχικοί/ες πιστεύουμε πως ο φασισμός τσακίζεται στους δρόμους, με μαχητικότητα, άμεση δράση και αντιφασιστική ενότητα. Γνωρίζουμε επίσης καλά πως το δηλητήριο του κοινωνικού εκφασισμού αντιμετωπίζεται με παρέμβαση σε καθημερινή βάση, σε κάθε κοινωνικό πεδίο: Στις γειτονιές, τις πλατείες, τα σχολεία και τις σχολές, στους χώρους εργασίας μας. Οπουδήποτε οι φασίστες προσπαθούν να σηκώσουν κεφάλι, εκεί πρέπει να είμαστε εμείς για να τους το κόψουμε. Μαζί με την τάξη μας, το πολυεθνικό προλεταριάτο, θα στείλουμε τους φασίστες πίσω στις τρύπες τους για άλλη μια φορά.

Θάνατος στον φασισμό σ’ολάκερη την Γη.

Για έναν κόσμο χωρίς σύνορα, κράτη, καταπίεση και εκμετάλλευση.

Για την ελευθερία και την ισότητα όλων μας.

Workshop στησιματος αφισας σε photoshop.

Κυριακή 22/2, από τις 17:00, στο Κοινωνικό Κέντρο Ovradera: Workshop στησίματος αφίσας σε photoshop.

Φέρτε τα laptop σας με πρόσβαση σε photoshop για να μάθουμε όλοι και όλες μαζί τα βασικά (και όχι μόνο) που χρειάζονται για την δημιουργία μιας αφίσας (πολιτικής, πολιτιστικής κλπ).

Μοιράζοντας γνώσεις και δεξιότητες, χτίζουμε σχέσεις ισότητας και αλληλεγγύης και περιορίζουμε την ανάγκη για “ειδικούς” ανάμεσα μας.

Θα ακολουθήσει bar οικονομικής ενίσχυσης της Ομάδας