Θα το λέμε και θα το ξαναλέμε: Δεν είναι ατυχήματα είναι δολοφονίες
Στις 17.01.25 ένας διανομέας φαγητού στην Καβάλα θα χάσει την ζωή του έπειτα από σύγκρουση με Ι.Χ. την ώρα που εργαζόταν. Είναι ένα ακόμη από τα πολλά «ατυχήματα» που έρχεται να προστεθεί στην λίστα με τους νεκρούς της τάξης μας.
Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι εργασιακές συνθήκες στις οποίες αναγκάζονται να δουλεύουν οι διανομείς – είτε φαγητού είτε άλλων προϊόντων- είναι άθλιες και απάνθρωπες. Τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας, που πολλές φορές ξεπερνάνε κατα πολύ ακόμα και το ήδη κουραστικό 8ωρο, φτάνοντας τις 10-12 ώρες, η έλλειψη μέσων προστασίας, τα τεράστια φορτία που αναγκάζονται να κουβαλήσουν οι διανομείς φαγητού – και όχι μόνο- και ταυτόχρονα η πίεση για γρήγορες παραδώσεις αποτελούν ένα σύνολο παραγόντων που κάνει την συγκεκριμένη δουλειά ιδιαίτερα επικίνδυνη, ενώ την άμεση ευθύνη για όλα αυτά την έχουν τα αφεντικά και το κράτος που αδιαφορεί.
Ταυτόχρονα, είναι ευρέως γνωστό ότι τις περισσότερες φορές οι επιχειρήσεις δεν δίνουν καν τις νόμιμες αποδοχές στους εργαζόμενους διανομείς. Είτε αυτό αφορά την πλήρη ασφάλιση, είτε τα λεφτά για την βενζίνη/μηχανάκι, είτε τα δώρα ή ακόμα και την παρακράτηση των χρημάτων από τα πουρμπουάρ. Όλα αυτά, όπως ειπώθηκε, είναι ευρέως γνωστά σε όποιον/α δουλεύει σε αυτό τον κλάδο, και οδηγούν πολλές φορές τους διανομείς στο να έχουν ταυτόχρονα 2 ή και 3 δουλειές για να καταφέρουν να καλύψουν τα έξοδά τους. Επιπλέον πολλοί και πολλές εξωθούνται σε «εναλλακτικές» μορφές εργασίας που παρουσιάζονται από το κεφάλαιο ως πιο κερδοφόρες και συμφέρουσες για τους εργαζόμενους, όπως είναι το freelancing στον συγκεκριμένο κλάδο, όπου ο/η εργαζόμενος/η στην ουσία στερείται βασικών δικαιωμάτων του/της (ασφάλιση, άδεια, δώρα κλπ), αφού λογίζεται πλέον ως “συνεργάτης/τρια” της εταιρίας και όχι ως εργαζόμενος/η, οι αποδοχές του/της ωστόσο παραμένουν πάνω κάτω οι ίδιες. Πολλοί και πολλές πίστεψαν ότι θα έχουν καλύτερες αποδοχές, ωστόσο οι τελευταίοι αγώνες των free lancer σε wolt και efood έρχονται να αποδείξουν ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
Από την άλλη βλέπουμε ότι υπάρχει μεγάλη κινητικότητα στον κλάδο των διανομέων, καθώς έχουν πραγματοποιηθεί μεγαλειώδεις απεργίες και συνεχείς αγώνες τα τελευταία χρόνια για την διεκδίκηση ανθρώπινων συνθηκών εργασίας. Και είχαν επιτυχία. Ο αγώνας, για παράδειγμα, στην efood ικανοποίησε τα περισσότερα από τα αιτήματα των εργαζομένων. Ήταν ένας αγώνας με χιλιάδες απεργούς/ες οι οποίοι/ες είχαν στο πλευρό τους και μεγάλο μέρος της κοινωνίας.
Κατά την γνώμη μας, αυτός είναι ο τρόπος να βάλεις φρένο στον τσαμπουκά των αφεντικών: Μέσα από μαζικούς συλλογικούς αγώνες, διεκδικόντας το να ζούμε με αξιοπρέπεια και να μην πεθαίνουμε στην δουλειά.
ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΝΗΘΙΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ
ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΘΟΥΜΕ ΣΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΑΣ
ΚΑΜΙΑ ΕΙΡΗΝΗ ΜΕ ΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ
Οριζόντια Κίνηση – Για την Αναρχία και τον Ελευθεριακό Κομμουνισμό
Category Archives: Κειμενα
Κείμενο ενάντια στο υψηλό κόστος ζωής και την εξαθλίωση των ζωών μας
Έκτακτη συγκέντρωση για την έξωση μιας μονογονεϊκής οικογένειας από την κατοικία της στον Εύοσμο
Κάλεσμα στην συγκέντρωση για το κρατικό-καπιταλιστικό έγκλημα των Τεμπών
Κείμενο αλληλεγγύης στην κατάληψη Φάμπρικα Υφανέτ με αφορμή τις απειλές για εκκένωσή της
Στήριξη του αγώνα και της απεργίας των εργαζομένων της Teleperfomance
Κάλεσμα πορείας ενάντια στην καταστολή & Κάλεσμα στα δικαστήρια για τα 112 συλληφθέντα άτομα της 6ης Δεκέμβρη
Ανακοίνωση για τον νεκρό 29χρονο εργάτη στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης
Κάλεσμα στα δικαστήρια για τις 112 συλλήψεις στην πορεία της 6ης Δεκέμβρη
Κείμενο & Κάλεσμα Στήριξης των αναρχικών μπλοκ στην πορεία της 6ης Δεκέμβρη για τα 16 χρόνια από την δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου
Κανένας Δεκέμβρης δεν τέλειωσε ποτέ!
16 Χρονιά έχουν περάσει από την 6η Δεκέμβρη του 2008. Τότε που ο μπάτσος Ε. Κορκονέας δολοφόνησε εν ψυχρώ τον αναρχικό μαθητή Αλέξανδρο Γρηγορόπουλο στα Εξάρχεια. 16 χρόνια από την μεγάλη εξέγερση που ακολούθησε, αυτής των αναρχικών, των από-τα-κάτω, της νεολαίας χωρίς αύριο, που αποτέλεσε την πιο λυσσαλέα επίθεση της σύγχρονης εποχής στο εγχώριο κρατικό – καπιταλιστικό σύστημα.
Ήταν μια εξέγερση που, αν και έσπασε στην πράξη το μονοπώλιο της βίας των καταπιεστών επάνω στους καταπιεσμένους, δεν έμεινε μόνο στις βίαιες επιθετικές ενέργειες ενάντια στην αστυνομία και τις κρατικές / καπιταλιστικές δομές. Αντίθετα, αποτέλεσε σημείο αφετηρίας – ή επανεκκίνησης- για μια σειρά από δομές αγώνα, συνελεύσεις γειτονιάς, Σωματεία Βάσης, συλλογικότητες, καταλήψεις, πολιτικές και στέγης. Ενα κρίσιμο σημείο για την διαμόρφωση του ευρύτερου σύγχρονου αναρχικού/ελευθεριακού/αντιεξουσιαστικού κινήματος, αλλά και για την επαφή των ιδεών της αλληλεγγύης, της οριζοντιότητας, της αυτό-οργάνωσης με ευρύτερες κοινωνικές και ταξικές δυνάμεις.
Ο Δεκέμβρης πήρε την σκυτάλη από προηγούμενους κοινωνικούς αγώνες της εποχής (π.χ. τα φοιτητικά του 06/07) και διαμόρφωσε συνειδήσεις αγωνιστών που πρωταγωνίστησαν στον επόμενο γύρο των σκληρών συγκρούσεων και κινητοποιήσεων της εποχής των Μνημονίων. Αν και ο αναρχικός χώρος δεν κατάφερε να παίξει τον κομβικό ρόλο που θα του αναλογούσε στην κεντρική πολιτική σκηνή την εποχή που ακολούθησε, ωστόσο δεν είναι καθόλου υπερβολικό να πούμε πως, χωρίς την διάχυση των ελευθεριακών επαναστατικών ιδεών και του πνεύματος της αντίστασης με τα οποία μπόλιασε ο Δεκέμβρης μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας, οι επόμενοι αγώνες θα ήταν σίγουρα πιο αδύναμοι.
Ταυτόχρονα, ο Δεκέμβρης του 2008 και ιδίως η εποχή που τον ακολούθησε, φανέρωσε τα όρια κάποιων πρακτικών και μεθόδων δράσης προς την κατεύθυνση της κοινωνικής επανάστασης, ενώ ανέδειξε την ανάγκη για καλύτερη οργάνωση των αναρχικών, κάτι που, ως το δυσκολότερο ίσως έργο για ένα κίνημα, 16 χρόνια μετά αποτελεί ακόμη το ζητούμενο. Ζητούμενο για να καταφέρουμε να αντιμετωπίσουμε ως κίνημα, αλλά κυρίως ως τάξη, την οξεία επίθεση που δεχόμαστε από τις ακροδεξιές και νεοφιλελεύφθερες πολιτικές του Κράτους και του Κεφαλαίου, αλλά και να προταξούμε με συνέπεια και υπευθυνότητα στους/στις εκμεταλλευόμενους/ες έναν άλλο κόσμο, αυτόν της ελευθερίας, της ισότητας, της αλληλεγγύης.
16 χρόνια μετά, βλέπουμε ότι το Κράτος συνεχίζει να δολοφονεί. Στα σύνορα, στα κέντρα κράτησης και τα ΑΤ, στις κοινότητες των Ρομά. Ταυτόχρονα, προστατεύει και συγκαλύπτει τις δολοφονίες που διαπράττει το Κεφάλαιο στους χώρους εργασίας (“εργατικά ατυχήματα”) , καθώς και τις γυναικοκτονίες – ιδιαίτερα όσες προέρχονται από στοιχεία που είναι δομικά συνδεδεμένα με αυτό, όπως αστυνομικούς.
Ακούστηκε πολλές φορές από τότε πως ο Δεκέμβρης του 2008 δεν ήταν απάντηση, αλλά ερώτηση. Μπορούμε να πούμε πλέον με βεβαιότητα πως ήταν και τα δύο. Από την μία, ήταν μια άμεση, αναγκαία απάντηση στην κρατική βαρβαρότητα. Από την άλλη, έθεσε τις σημαντικές ερωτήσεις της εποχής: “Που πάμε από εδώ και μπρος;” και “Πως σταματάμε αυτό που συμβαίνει και αυτό που έρχεται;”.
Ακόμη κι αν τότε – αλλά και ακριβώς επειδή- οι καταπιεσμένοι/ες και οι εκμεταλλευόμενοι/ες, καθώς και οι αναρχικοί/ες ως το πιο ριζοσπαστικό τους κομμάτι, δεν κατάφεραν να δώσουν μια σαφή απάντηση, ούτε και να σταματήσουν αυτό που ακολούθησε, αν και σίγουρα προσπάθησαν, οι ερωτήσεις αυτές που έθεσε ο Δεκέμβρης παραμένουν αναπάντητες ή μάλλον αναμένουν απαντήσεις από τους αγωνιστές και τις αγωνίστριες του σήμερα και του αύριο. Ένας άλλος, δίκαιος και ελεύθερος κόσμος, είναι όχι απλά εφικτός, αλλά αναγκαίος. Και στην προσπάθεια να τον κατακτήσουμε, οι εξεγέρσεις του παρελθόντος, όπως ο Δεκέμβρης του 2008, με τα θετικά και τα αρνητικά συμπεράσματα που μπορούν να μας προσφέρουν, αποτελούν πολύτιμη παρακαταθήκη.
Να δημιουργήσουμε τις συνθήκες ώστε οι εξεγέρσεις του μέλλοντος να μετατραπούν σε κοινωνικές επαναστάσεις.
Οργάνωση κι Αγώνας για την Κοινωνική Επανάσταση, την Αναρχία και τον Ελευθεριακό Κομμουνισμό!
Ολοι και όλες στους δρόμους στις πορείες της 6ης Δεκέμβρη!
Στηρίζουμε τα αναρχικα καλέσματα και μπλοκ της Καμάρας, 6μμ.
ΥΓ. Ο φετινός Δεκέμβρης έχει μια ιδιαιτερότητα καθώς βρίσκει το κινημα να δέχεται μια οξεία επίθεση στις δομές, αλλά και τους ανθρώπους του. Το Κράτος αποφάσισε, λίγες ημέρες πριν την επέτειο της δολοφονίας του Αλέξη, να προφυλακίσει χωρίς κανένα στοιχείο (μισό αποτύπωμα σε μια σακούλα μέσα σε ένα διαλυμένο διαμέρισμα δεν αποτελεί στοιχείο) τον αδερφικό του φίλο, τον άνθρωπο στα χέρια του ξεψύχησε εκείνο το βράδυ, τον αναρχικό αγωνιστή Νίκο Ρωμανό, ενώ το έργο επαναλήφθηκε λίγες μέρες μετά με ακόμη μια πανομοιότυπη σύλληψη. Ταυτόχρονα τα ΜΜΕ παίζουν και πάλι το χαρτί της τρομολαγνείας επάνω σε νεκρούς, τραυματίες και φυλακισμένος/ες αναρχικούς/ες. Αυτό πρέπει να μας δώσει ακόμη ένα κίνητρο για μαζική παρουσία στις διαδηλώσεις της 6ης Δεκέμβρη.